Majdnem másfél millió utazással számolnak naponta Szegeden

A kezdetekben még csak évi 300 ezer utazást regisztráltak a szegedi villamosjáratokon, ma már azonban naponta csaknem másfél millió utazással számolnak a Szegedi Közlekedési Kft.-nél. A városi villamosközlekedés kedden volt 116 éves.

Suki Zoltán

– A szegedi villamosközlekedés 1907-ben kapta meg az engedélyt, de csak egy évvel később, 1908-ban indult el. Abban az évben 300 ezer utast szállítottak már a járművek – mondta újságírók előtt kedden a Szegedi Közlekedési Kft. vezérigazgatója, abból az alkalomból, hogy most volt a szegedi villamosközlekedés 116. születésnapja.

villamos, nosztalgia, szeged
Sokan voltak kíváncsiak a villamosra. Fotó: DM

Knezevics Viktor hozzátette, hogy ma már a kötöttpályás közlekedésben, vagyis a trolikon és a villamosokon 1 millió 400 ezer utast szállítanak. Ez természetesen nem ennyi embert jelent, hanem ennyi megkezdett utazást.

– A kezdeti időszakban volt olyan, hogy nyolc villamosjárat is közlekedett Szegeden. Járt villamos Kiskundorozsmára és Újszegedre is – jegyezte meg Knezevics Viktor.

Fejlesztik a kötöttpályát

A kötöttpályás közlekedés fejlesztéseiről azt mondta, hogy a sínpályát folyamatosan karbantartják. A 4-es villamos több szakaszán már végeztek a felújítással, de egy szakasz még hátra van, annak korszerűsítését jövőre tervezik.

Megkérdeztük az igazgatót, hogy van-e tervben járműbeszerzés, de villamosok vásárlására egyelőre nincs lehetőségük, viszont hamarosan forgalomba áll négy új troli a városban. 

Villamossal korábban is jártak

A szegedi villamosközlekedés születésnapja alkalmából kihozták az MWG 12-es pályaszámú nosztalgia villamost, amely kedden délelőttől kora délutánig közlekedett a vasútállomás és a pláza között.

Nosztalgiajárat egyébként már a hétvégén is közlekedett. Vasárnap a 2-es vonalon járt a 813-as pályaszámú FVV villamos és a 313-314 pályaszámú légfékes szerelvény. A Bengáli valóban közlekedett egy darabig, de felszállni nem lehetett rá. Fel lehetett szállni viszont sokkal vagányabb légfékes ikerkocsira. A két külön ikerkocsiból annak idején a fapados felét a debreceni, a bőrüléses felét a szegedi közlekedési cég vitte el, de az utóbbit végül Szegeden visszaalakították fapadosra. Ez lett Szeged első nosztalgia villamosa. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában