2020.05.14. 19:42
7 hónap alatt újul meg a Maros-híd
Jól halad a makói Maros-híd egy hónapja megkezdett felújítása – tájékoztatta lapunkat a beruházást végző Magyar Közút Nzrt. Az eddigiek alapján valószínűleg tartható lesz a befejezésre kitűzött 7 hónapos határidő.
A hídfelújítás csak az egyik sávot érinti, így ha váltva is, de mindkét irányba mehetnek az autók.
Fotó: SZABÓ IMRE
– Az első két hétben a hídpálya alsó felületének vasbeton, illetve acél szerkezeti részeit látták el korrózióvédelmi bevonattal a szakemberek – tájékoztatta lapunkat a Magyar Közút Nzrt. a makói Maros-hídon április közepe óta folyó munkálatokról.
Jelenleg a hídon a különféle szerkezeti részek bontása történik. Ezek közül már elvégezték az aszfaltburkolat marását és a korlátok elbontását – tudtuk meg.
Mint korábban beszámoltunk róla, az 1974-ben átadott közúti Maros-hidat nettó 525 millió forintos beruházás részeként újítják fel. A híd új szigetelést, aszfaltburkolatot, szegélyeket és korlátot kap, továbbá kicserélik a híd saruit és dilatációs szerkezeteit, az acélszerkezeti részek pedig új korrózióvédő festékbevonatot kapnak.
A kétirányú forgalom fenntartása mellett a munkálatokra útszűkületjelző táblák, előzési tilalom, 40 kilométer per órás sebességkorlátozás és alkalmanként jelzőőrös forgalomirányítás figyelmezteti a közlekedőket.
Most a szigetelés, a szegély és a hídfők elbontása folyik. A hídon általában 6-8 fős létszámmal folyik a munka, és több gép is részt vesz benne. Egy marógéppel a híd régi szigetelését távolítják el, egy hidraulikus bontófejjel felszerelt gép a hídfő vasbeton részeit bontja, valamint egy homlokrakodóval felszerelt kotrógép végzi az esetlegesen felmerülő anyagmozgatási feladatokat.
A cégtől kapott tájékoztatás szerint az eredetileg kitűzött 7 hónapos vállalási határidő jelen körülmények között tartható.