Szegedi hírek

2024.07.03. 09:45

Szegedi professzort felejtettek Olaszországban

A Ryanair törölt egy Szardíniáról Magyarországra induló járatot még a múlt héten. A kint rekedt utasokon egy szegedi utazási iroda segített, mert a légitársaság nem foglalkozott velük. Az utasok között volt a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának professzora is.

Suki Zoltán

Ekkor még reménykedett a csoport a gép indulásában. Fotó: Proko Travel

– Egyetlen szerencsém az volt, hogy nem egyéni szervezés volt, hanem utazási irodával mentem. A Proko Travel és Patrícia, a kinti magyar idegenvezető fantasztikusan helytállt. Miközben a Ryanair semmi, de semmi segítséget nem tudott adni, a Proko munkatársai az éjszaka közepén 46 embernek szállást szereztek és rögtön foglaltak új repjegyet is – mondta Farkas Beáta, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karának professzora, aki tárasaival együtt járt pórul a nyaralásán.

Az esetről az utazási iroda ügyvezetője beszélt lapunknak. Prónay Bence elmondta, hogy múlt csütörtökön ötnapos nyaralás végén a Szardínia szigetén lévő Alghero repülőterén várta Budapestre induló járatát a 46 fős magyar turistacsoport. Az eredetileg 22 órakor induló repülőre késést jelentett be az azt üzemeltető Ryanair légitársaság. Előbb azt írták, hogy este 11-kor indul, majd éjfél, végül hajnal 3 órai felszállást jeleztek az addigra már meglehetősen elcsigázott utasoknak. Éjfél után nem sokkal aztán a Ryanair bejelentette, hogy törölte a járatot.

– Ez hirtelen nagy pánikot eredményezett a jelenlévők között, hiszen nem tudták ilyen esetben mi a teendő. Megnyugtató volt a csoport számára, hogy percekkel a törlést követően értesítést kaptak a magyar utazási iroda központjától, melyben jelezték, hogy tudnak a törlésről, és már dolgoznak a helyzet megoldásán – fogalmazott az ügyvezető.

Prónay Bence azt is elmondta, hogy mivel kis repülőtérről, és késői óráról volt szó, a helyszínen roppant kevés személyzet volt, az ügyintézés nagyon nehézkesen haladt.

Mikor látták, hogy törölték a Szardíniára kifelé menő gépet, azonnal elkezdtek dolgozni, mert tudták, hogy percek kérdése, és utasaik hazafelé tartó járatát is törölni fogják, mivel ki sem ér a gép, ami visszafordulna Budapestre. Egy járattörlésnél 150-200 turista utazási terve borul fel hirtelen, akik mind ugyanazzal a problémával szembesülnek, így minden perc számít. 

– Itthon nálunk négy kolléga kezdett el foglalni repülőjegyet és szállást a csoportnak az éjszaka közepén, hogy mihamarabb végezzünk. Mivel ekkor már elmúlt éjfél, a szállásfoglaló rendszerek lezártak, és már nem lehetett látni, hogy mely szállodáknak vannak szabad szobáik arra az éjszakára. Nem volt mit tenni, egyesével, telefonon kellett felhívnunk a helyi szállodákat, hogy megtudjuk hány szabad szobájuk van, gyakran angolul nem sokat beszélő éjszakai portásokkal kommunikálva. A kollégák között felosztva csörgettük végig a hoteleket hajnal kettőkor, hogy mihamarabb pihenni tudjanak utasaink. Szerencsére sikerrel jártunk – tette hozzá Prónay Bence.

Végül alig két óra alatt sikerült a 46 fős csoportnak új repülőjegyeket vásárolniuk, és szállást lekötniük egy, a reptértől alig 10 percnyi buszútra található, négycsillagos, medencés szállodában. A csoport végül az eredeti tervekhez képest két nappal később, szombaton hagyta el Szardíniát. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában