Helyi közélet

2024.07.06. 09:45

Gyárat nyitott a BYD

A kínai BYD megnyitotta elektromos járműgyárát Thaiföldön, ami a cég első létesítménye Délkelet-Ázsiában, ahol a gyorsan növekvő regionális elektromos járműpiac domináns szereplőjévé vált. Közben Szegeden is haladnak a gyárépítéssel.

Suki Zoltán

Fotó: Karnok Csaba

Két éve jelentették be, hogy 490 millió dollárból elektromosautó-gyárat épít a BYD Thaiföldön. Ezt adták át a napokban. A gyártókapacitása évi 150 000 jármű lesz és mintegy 10 ezer embernek ad munkát.

BYD
A  szegedi BYD gyár építésén is gőzerővel dolgoznak. Fotó: Karnok Csaba/Illusztráció

A BYD ázsiai és csendes-óceáni regionális vezérigazgatója azt mondta, hogy a kelet-thaiföldi Rayong tartományban létesült gyárban akkumulátorok és más fontos alkatrészek is készülnek majd.

Wang Chuanfu, a BYD elnök-vezérigazgatója a nyitóünnepségen elmondta, hogy  Thaiföldnek világos elektromos jövőképe van, az autógyártás új korszakába lép. A thaiföldi kormánynak az a terve, hogy 2030-ban az országban gyártott évi mintegy 2,5 millió jármű 30 százaléka elektromos lesz.

A BYD Thaiföldet termelési központként használja a 10 országból álló ASEAN-ba és sok más országba irányuló exporthoz. A BYD új üzemeket tervez nyitni Brazíliában, Üzbegisztánban és Magyarországon is. A cég tavaly decemberben jelentette be, hogy Szegeden építi meg első európai üzemét, ahol elektromos autókat fog előállítani. A BYD a new energy vehicles gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magába foglaló alternatív hajtású járművek legnagyobb eladója és a második legnagyobb akkumulátor-gyártó Kínában.

Közben a szegedi gyár építésén is gőzerővel dolgoznak. Korábban már megérkezett Kínából az első vasúti szállítmány a szeged-kiskundorozsmai PSP Terminalra. A következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut kell vasúton Szegedre szállítani, ahol a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója építi fel első európai üzemét. Az intermodális terminálról közvetlenül az építkezés területére szállítják az anyagokat.

A gyár működésének kezdetén napi kétszáz konténert tervez fogadni, ami a későbbieknek háromszáz konténerre is emelkedhet. Az első évben százötvenezer, majd a további években évi háromszázezer kész autó szállítását is vasúton tervezik.
 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában