2024.03.06. 13:39
Már kínai munkások dolgoznak a BYD területén - GALÉRIA
Megkezdődött a szegedi BYD gyár tényleges kivitelezése: jelenleg kínai munkások készítik elő a terepet a földmérőknek. Összesen 3 millió négyzetméternyi területet foglal majd el a gigaberuházás, az M43-ason percekig kell autózni, hogy a teljes hosszán végigérjünk.
Megkezdődött a tényleges kivitelezés a BYD területén, kínai munkások készítik elő jelenleg a földmérőknek az első szakaszt. Fotó: Török János
Egy hónapja kapta meg a BYD gyár az engedélyt az 1. és 2. ipari épületek mélyalapozására és 1. zóna tereprendezésére. A 300 hektáros területnek az autópálya melletti részén kezdik el a munkálatokat, ennek pedig immár látható nyomai is vannak. A régészek után ugyanis már építési szakemberek is dolgoznak bizonyos részeken, vagyis kijelenthető, hogy megkezdődött a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházásának tényleges kivitelezése.
A terület közepén kiépült már egy hosszú, beton vízelvezető árok – ezt még a tavalyi évben kezdték el készíteni, akkor, amikor még semmit nem lehetett tudni arról, mi épül majd a lakópark szomszédságában. Ezen magyar szakemberek dolgoztak. Ők októberben – amikor már mindenki azt találgatta, miért látogatott szeptember végén ázsiai delegáció a területre térképekkel, illetve az áramszolgáltató, a vízmű és a múzeum szakembereivel – arra a kérdésünkre, mihez kell, nem tudtak válaszolni, vagyis az vélhetően olyan beruházás-előkészítés volt, amelyről csak keveseknek volt tényleges információja. Szerda délelőtt viszont már kínai munkásokat láttunk a területen. Lapunknak elmondták, jelenleg a földmérőknek készítik elő a terepet. Ezt követően egyébként a munkálatok a termőföld elhordásával folytatódnak majd, illetve a felszín kiegyenesítésével. Erre már ráteríthetik azokat a teherbíró rétegeket, amelyek megtartják majd az épületeket.
Már kínai munkások dolgoznak a BYD területén - GALÉRIA: Török János
Az elsőként felépítendő két gyárcsarnok egyikében az autók karosszériáját formázzák majd 4 hektáron, míg a kisebbik egy könnyűfémes, kompozitanyagokkal foglalkozó üzem lesz majdnem feleakkora területen. A telep szélén három víztároló is épül a tervrajzok szerint, amelyek összesen 37 millió liter csapadékot tudnak majd eltárolni.
A régészeti feltárásoknak köszönhetően mostanra jól megfigyelhető, milyen hihetetlen nagy területet foglal majd el a szegedi elektromosautó gyár. A Budapesti út felől csak egy kisebb szakasza látható be a területnek, az M43-as szakaszon azonban hosszú percekig kell autóznunk ahhoz, hogy a teljes, feltúrásokkal egyértelműen jelzett szakaszon végigérjünk. A több ezer munkahelyet teremtő, több milliárd eurós összegű beruházás 3 millió négyzetméternyi területen valósul meg és a tervek szerint 2027-től már beindulhat itt a termelés.