Szeged és környéke

2019.03.21. 15:32

Négysávosra bővül a régi ötös út a sztrádáig - Szeged a kormánytól remél félmilliárdot csak a tervezésre

Szeged - Amikor a Pick leendő zöldmezős beruházásának telkét közművesítik, nemcsak a húsipari cég igényei szerint teszik ezt az érintettek, figyelembe veszik az ELI mellett felépítendő tudományos parkét is. A négysávossá bővített sztrádafelhajtónak pedig minden szegedi örülhet.

Kovács András

Kormányhatározat a félmilliárdról


Az idén megindulhat az infrastruktúra-tervezés, és erre a központi költségvetésből kapunk is forrást – mondja Nagy Sándor. Ez három szereplőt érint, az útépítő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t, az Ativiziget és Szeged várost, a vízhálózat bővítésével ugyanis az önkormányzati vagyon gyarapszik. Az alpolgármester úgy tudja, erről a körülbelül félmilliárd forintos fejlesztési tervezésről hamarosan kormányhatározat születhet.

Még ősszel írtuk, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő árverésén 3,5 milliárd forintért vette meg a Pick azt a több darabból álló, 100 hektáros telket, amelyen zöldmezős beruházást tervez. A teljes fejlesztés több mint 10 esztendőt vesz majd igénybe, 2-3 éves egymást követő ciklusokban szeretnék végrehajtani a beruházást. A technológiai előterveket egy olasz szakági specialista cég elkészítette, már folyik az engedélyezés, amit idén a kiviteli tervek követnek. A beruházás első fázisa legkésőbb 2020 elején indulhat.


A telek közművesítése jelentős költségekkel jár, ám ezt a környező egyéb fejlesztésekkel összhangban – ELI Tudományos Park, városi és egyéb rendezési tervek – célszerű végrehajtani. – Három éve értesültünk, arról, hogy a Picknek a külső infrastruktúrával kapcsolatban vannak igényei, ezért Botka László polgármester javasolta, hogy Modern Városok programba kerüljön be a fejlesztés támogathatóságának vizsgálata – mondta Nagy Sándor. A városfejlesztési alpolgármestertől megtudtuk, elindult az előkészítő munka, az önkormányzat bekérte a szolgáltatóktól, hogy milyen igények vannak a környéken, amelyek legnagyobb része természetesen a Pické. Hány köbméter csapadékvizet kell majd elvezetni a területről, mennyi ivóvízre, áramra és gázra lesz szükség? És komoly „tétel" a közúti csatlakozás megfelelő kiépítése is.

– Hét-nyolc egyeztetést tartottunk az elmúlt két évben, egyrészt a nagy közüzemi szolgáltatókkal, másrészt a Miniszterelnökséggel, a Modern Városok programján belül – mondta az alpolgármester. Ezeken kialakult egy olyan finanszírozási konstrukció, amely figyelembe veszi, hogy bőven van a környéken fejlesztendő állami infrastruktúra. A Közúttal, pontosabban a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel már körvonalazódott az egyezség: kétszer két sávosra bővítik a régi ötös utat a sztrádáig, és új körforgalom épül majd a Pick-telek közepénél. És persze kell egy déli megközelítés is, az 502-es út folytatásában épül meg egy másik bejárat is az új telephelyhez.

Az autóforgalom is tovább növekszik, nem csoda, ha Szeged kívánságlistáján ott van a régi 5-ös út négysávosítása. Fotó: Török János

Az autóforgalom is tovább növekszik, nem csoda, ha Szeged kívánságlistáján ott van a régi 5-ös út négysávosítása. Fotó: Török János

Az Ativizig több változatban is készített tanulmányt a csapadékvíz elvezetésére, ami már az egyetemi tudományos park igényeit is figyelembe veszi. Mellette természetesen tett ajánlatot a vízmű, az áram- és a gázszolgáltató is. Fontos, hogy az utóbbi kettő céges tulajdonú infrastruktúra, így ezt önállóan intézi a Pick a két szolgáltatóval.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!