2009.06.10. 14:17
Szegeden csak bénáznak a propagandisták
Gondolják ezt sokan, sajnos nemcsak a székes főváros poros utcáin mobilozó reklámguruk és laptopjukba meredő topmenedzserek közül, hanem a szegedi giga cégek vezetőinek táborából is.
Persze ezen ne is csodálkozzunk, hiszen a fővárosiasodott „szakma" olyan hírforrásokból oltja reklámtestének szomját, mint a Kreatív Magazin, vagy a Kreatív Online, ahol már rendszeresnek mondhatóan, olyan információk jelennek meg, hogy a szegedi stúdiók bármelyikénél még egy kukutyini kreatív műhely is megbízhatóbb. Friss hírt kürtölt világgá a Kreatív Online a minap:
„Hároméves megbízást adott a DÉMÁSZ Az Euro RSCG, a hat, a McCann, az Oglvy, a Saatchi és a Y&R indult a DÉMÁSZ reklámtenderén. A nyertes hároméves megbízást kapott.Hat ügynökség indult -hat kapott meghívást - a Délmagyarországi Áramszolgáltató (DÉMÁSZ) reklámügynökségi feladatokra meghirdetett tenderén. A megbízást végül az Euro RSCG Budapest nyerte meg, így az ügynökség hároméves szerződést köt az energia-szolgáltatóval. ... A Kreatív Online úgy tudja, hogy az októberben meghirdetett tendert a DÉMÁSZ lefújta és januárban újra kiírta, ennek részleteiről egyelőre nem tájékoztatott az áramszolgáltató, így azt sem lehet tudni, hogy az Euro RSCG-vel kötött szerződés értéke eltér-e az eredetileg tervezett 300 millió forinttól. (Forrás: Kreatív Online)"
Mondjuk nem is csodálkozom azon, hogy a szegedi székhelyű DÉMÁSZ nem tud arról, hogy Európa déli kapujában milyen kreatív műhelyek szorgoskodnak, hiszen a városban rendszeresen jelentkező, a Magyar Reklámszövetség által szervezett Szegedi Reklámhét csomagolása eléggé minimalista, s nem azért mert a tokiói The Design Stúdió tervezte azt. Ettől függetlenül, a kampányon gondolkodó, szegedi cégvezetőknek üzenem, hogy vannak szegeden világszínvonalon dolgozó stúdiók és szakemberek. Azért mert valakinek a vonalas telefonszáma előtt egy egyes szám van, az nem azt jelenti, hogy ő az international number one.
RP