2022.11.18. 15:00
A belsőépítészet volt a bölcsészkar fesztiváljának témája
A belsőépítészet, a látvány- és a díszlettervezés volt a szegedi bölcsészkar Design- és Művészetmenedzsment Fesztiváljának témája. A rendezvénysorozatnak a Radnóti Café adott otthont, a kerekasztal-beszélgetésen díszlettervező, belsőépítész, múzeumi kurátor és díszletfestő látta el a hallgatókat hasznos tanácsokkal.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői saját szakmai tapasztalataik bemutatásán keresztül hasznos, gyakorlati tanácsokkal láttál el a hallgatókat. Fotó: Gémes Sándor
A tavaszi sikeres nyitány után második alkalommal rendezték meg a Szegedi Tudományegyetem bölcsészkarának design- és művészetmenedzsment mesterszakos hallgatói a Design-és Művészetmenedzsment Fesztivált szerdán a Café Radnótiban. A téma év elején a divat volt, most pedig a tér esztétikája került a középpontba.
A fesztivál leginkább várt programja a kerekasztal-beszélgetés volt. A meghívott vendégek között találkozhatnak az érdeklődők Nyerges Viktória belsőépítész-látványtervező-3D grafikussal, Slárku Anett díszlet-, látvány- és jelmeztervezővel, továbbá Galog Mártonnal, a Szegedi Nemzeti Színház díszletfestőjével, valamint Török Krisztiánnal, aki a Glasgow-i Egyetemen szerzett művészettörténet diplomát 2020-ban, idén március óta pedig a debreceni MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ kurátora. Az est moderátora Kőrösi Kíra mesterszakos hallgató volt.
A beszélgetés résztvevői saját szakmai tapasztalataik bemutatásán keresztül hasznos, gyakorlati tanácsokkal láttál el a hallgatókat. Slárku Anett legutóbbi munkája A bűvös vadász díszleteinek megtervezése volt, többek között a színházi látványtervezés belső és külső kihívásairól beszélt a hallgatóknak.
– Egy kis félelem mindig ott van bennem, hogy vajon elég lesz-e az, amit csinálok a drámairodalom nagyjainak alkotásaihoz. Hogy amit látni fognak a nézők, felér-e abba a magasságba, ami megilleti például Csehovot vagy Molière-t – mondta, majd a legfőbb külső kihívásként az anyagi keretet határozta meg, amely rendelkezésre áll egy produkció megalkotásakor. Éppen ezért egy színházi látványtervező esetében a kreativitás kiemelt jelentőségét hangsúlyozta.
Nyerges Viktória elmondta, munkája során legfőbb feladata a funkció, az esztétikum és saját kreativitásának összehangolása. Olyan megbízás ugyanis kevés akad, amikor a megrendelő teljesen szabad kezet ad a belsőépítésznek. Harmóniába kell fésülni a megbízó elvárásait a látványtervező egyedi stílusával. Majd az önmenedzselés fontosságát hangsúlyozta. Felsorolta azokat a közösségi oldalakat, ahol ő maga folyamatosan a nagyközönség elé tárta 3D látványterveit, így biztosítva annak lehetőségét, hogy pályakezdőként minél hamarabb felfigyeljen munkáira a szakma. Diplomájának megszerzése után több megbízást vállalt ingyen, hogy gyakorlati tapasztalatot szerezhessen, amit beépíthetett portfóliójába. Ezt követően bemutatta legutóbbi megbízatását, amelyben egy londoni társasház közösségi tereinek megtervezésére kérték fel.
Török Krisztián arra biztatta hallgatóságát, hogy merjék formabontó módokon érinteni a kortárs képzőművészetet.
– A kiállításokon túl rendkívül sok módja van annak, ahogy kulturális munkát, művészeti megvalósulásokat publikussá lehet tenni. Én azon dolgozom, hogy ezeket a különböző módokat megvalósítsam – mondta a kurátor, aki olyan alternatív formákat használ a művészeti folyamatok bemutatására, mint a köztéri intervenciók, diskurzív platformok és workshopok.
Szegedi hírek
- Díszdiploma szegedi pedagógusoknak
- Reflektorfényben az utolsó mesterek – díjat nyertek a vármegye dokumentumfilmesei
- Szegeden volt egyetemista a Megasztár tetovált rockere
- Telelőben várja a karácsonyt az ünnepi ponty – galériával, videóval
- Díjazták a szakképzésben nyújtott kiemelkedő teljesítményeket – galériával