Helyi közélet

2024.07.02. 17:05

Márki-Zay Péter kampányígérete: évente 500 méteren újítják fel a Rárósi utat

Legutóbb a választási kampány idején jártunk a hódmezővásárhelyi Rárósi úton. Azóta még inkább romlott az állapota. Márki-Zay Péter, Hódmezővásárhely polgármestere 115 kampányígérete közül a nyolcvanadik. hogy évente 500 méter leaszfaltozásával és kátyúzással felújítják a Rárósi utat. Ezzel a tempóval 28 év alatt érnek a végére.

Kovács Erika

A 14 kilométeres Rárósi úton kátyú kátyút ér, ha évi 500 métert újítanak fel, 28 év alatt érnek a végére. Archív Fotó: Kovács Erika

A Márki-Zay Péter vezette vásárhelyi önkormányzat a kampány idején 2x250 méteres szakaszt újított fel a 14 kilométer hosszúságú Rárósi úton. Ez csak csepp a tengerben, a „maradék” 13,5 kilométer szinte járhatatlan. Kátyú kátyút ér, van, ahol az úthibákat ki sem lehet kerülni. 
 

Tropára ment biciklik, kitört kerekű autók


Grezsa István, a Fidesz-KDNP polgármesterjelöltje, aki alul maradt a választáson, a kampány finisében tartott ott lakossági fórumot. Neki panaszkodtak a lakosok, hogy vannak, akiknek már több biciklit kellett lecserélniük és nem egy autónak tört ki szó szerint a kereke a kátyús út miatt. Az is elhangzott, a 2x500 méteres szakaszra nagyon vékony aszfalt került, tartanak tőle, hogy egy-két évet bír csak ki.
 

A 117 kilométer kerékpárút része lett volna

 

Nem új keletű probléma a Rárósi út állapota. Már a korábbi városvezetés alatt is problémát okozott az ott élőknek és az ott gazdálkodóknak. 2017 májusában meglett a megoldás, a Modern Városok programban a 117 kilométer kerékpárút-építési projekt része volt a Rárósi út teljeskörű felújítása is. Csakhogy Márki-Zay Péter 2018. február 25-i polgármesterré választása után megakadt az ügy. 

 

Márki-Zay Péter idejében akadt el a beruházás

 

Hat év alatt mindössze a kisajátítások feléig jutott a projekt. Mivel a beruházásból egyetlen kapavágás sem történt, ezért a kormány tavaly ősszel ezt a beruházást is leállította. Márki-Zay Péter kampányígéretei között, 80. pontként szerepel a Rárósi út fejlesztése, évi 500 méteren. Ebben a tempóban 28 év alatt érnek a végére. A kérdés az, hogy a gyenge minőségű aszfalt, mint amilyen idén is készült 2x500 méteren, bírja-e addig a nyomást? 
 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában