2023.09.16. 08:40
Zúzott kő helyett rázóbordákat kap az útpadka
Napokon belül megszűnik a 47-es főút ATEV Zrt.-felé vezető lehajtója mellett az útpadka kikátyúsodása. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. rázóbordákkal oldja meg a kérdést. A munkálatokhoz már hozzáláttak.
Az alapot csütörtökön délelőtt készítették. Fotó: Kovács Erika
Lapunk hívta fel a közútkezelő cég figyelmét arra, hogy az autósoknak sok bosszúságot okoz az útpadkáról az aszfaltra kerülő zúzott kő. Gépjárművezetők jelezték, de magunk is tapasztaltuk nap mint nap, hogy rengeteg a zúzottkő a lehajtón, az útpadka pedig ezzel párhuzamosan rendre kikátyúsodik. A közútkezelő munkatársai egyébként gyakran dolgoztak ott, visszasöpörték a zúzottkövet, a padkán keletkezett kátyút is sokszor kijavították. A probléma azonban mindig újratermelődött.
A 47-es főútvonal Hódmezővásárhelyt elkerülő szakasza 2018-ban készült el, ami innen, az ATEV-től kezdődik és nagyjából 13 kilométer hosszúságú. Székkutas felől itt található az első, az úgynevezett keleti lehajtó. Errefelé közelíthető meg a keleti elkerülő út is, ami többek között az ipari övezetbe vezet, vagyis nagy erre a kamionforgalom.
A tehergépjárművek vezetőinek azonban vagy szűk a lejárat, vagy úgy kényelmesebb, ha a padkára is lehajtanak, annyi bizonyos azonban, hogy „kitaposták” a padkát. Az útra kerülő zúzottkő pedig balesetveszélyes is, mert csúszik.
Augusztus közepén kerestük meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t a problémával. Válaszukban kiemelték, a kérdéses szakasz helyzete ismert előttük, a megoldást beütemezték és azt ígérték, legkésőbb október végéig elvégzik a szükséges beruházást, amivel kiküszöbölik a problémát. Addig is a közlekedők türelmét kérték.
Az arra közlekedők most azt tapasztalhatták, hogy a közútkezelő nem várt októberig, már csütörtökön délelőtt hozzáláttak a munkához. Alapot készítettek, amire úgynevezett rázóbordák kerültek.