2023.04.18. 18:10
4000 éves ügyfélpanasz az egyetemen
Marketing trendek a vendéglátásban címmel rendezett szakmai szakmai előadásokat a Dél-alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület kedden délután az egyetem gazdaságtudományi karának aulájában. Szó esett egy 4000 éves ügyfélpanaszról is.
Trendek, ügyfélélmény és marketing. Szakmai előadásokat rendezett a Dél-alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület kedden délután az egyetem gazdaságtudományi karának aulájában. Fotó: Gémes Sándor
A Dél-alföldi Gasztronómiai és Turisztikai Egyesület 2022-ben indított egy szakmai továbbképzés-sorozatot a gasztronómia és a turizmus területén működő térségi szolgáltatók számára. Az egyesület célja egy szakmai összefogás kialakítása Csongrád-Csanád vármegyében a turizmus, a gasztronómia és a vendéglátás területén, a megye turisztikai és gasztronómiai értékeinek megismertetése a régióban és országosan is.
Emellett az egyesület céljai között szerepel, hogy az oktatás területén is képviseli a szakma érdekeit és képzések szervezésével szélesíti a szakmában dolgozók látókörét. Kedden délután Marketing trendek a vendéglátásban címmel az élménykereső fogyasztó megragadása volt az előadások témája.
Prónay Szabolcs docens a vendéglátásban tapasztalható fogyasztói trendekről beszélt, Huszár Sándor egyetemi tanársegéd Hatékony online marketing a vendéglátásban címmel tartott előadást. Garamhegyi Ábel docens, pedig a fogyasztói élményeiről beszélt a vendéglátásban. Az előadások között volt kávészünet, ahol az érdeklődők a fogyasztói élményt első kézből tapasztalhatták meg az egyesület egyik alapítója, Barta Enikő által vezetett Sugar&Candy jóvoltából.
– Azért fizetnek nekem nagyon sokat, hogy szétfikázzam az éttermet, de ami a tányéron van, ahhoz nem értek – kezdte előadását a rá jellemző közvetlen és humoros, ugyanakkor alapos és tényszerű stílusban Garamhegyi Ábel.
Először azt tisztázta, mit jelent az ügyfélélmény. Az ügyfélélmény a fogyasztó benyomásai és érzelmei a teljes szolgáltatási folyamat során, azaz mit érez miközben belép, eszik, iszik, fizet, vagy vécére megy. Elhangzott az is, hogy az új típusú fogyasztók új típusú döntési folyamat végén hoznak döntéseket és ma már nem úgy mérik az üzleti hatékonyságot, hogy valakinek hány vevője van. Garamhegyi hangsúlyozta, senki nem lehet mindenben jó.
– Valami vagy friss, vagy gyors – mondta. A negatív ügyfélélménnyel kapcsolatban kapcsolatban azt mondta, a panasz mindig ajándék. Itt mutatta meg az első lejegyzett ügyfélpanaszt, ami 4000 éves.
Szegedi hírek
- Társasház vagy örökség? Vizsgálja a város, mit tehet a Móricz-iskola ügyében
- Ösztöndíjakat adtak át a SZTE-n – galériával
- Ásotthalmi erdészetisek látogattak a Füvészkertbe
- Karikó Katalin világhírű tudósokkal együtt érkezik Szegedre
- Brutál kiállítás nyílik Szegeden