2022.05.25. 12:02
Túlzsúfolt a szegedi Indóház tér
A közlekedés mindig ad témát, azon a területen mindennap felfedezhetünk olyat, amin változtatni, javítani lehetne. Ilyen Szegeden az Indóház tér, ahol helyi és távolsági buszok várakoznak, indulnak, és az autók is rendre behajtanak, parkolnak a tér szűk utcáján. Olvasóink is többször jelezték ezt a problémát.
Az Indóház tér sokszor balesetveszélyes zsúfolt. Fotó: Karnok Csaba
Fotó: Karnok Csaba
A szegedi Indóház tér közlekedési csomópont: villamos, tramtrain, helyi – a 21-esnek, a 77-esnek és a 90-esnek végállomása, a 20-as oda-vissza áthalad –, valamint távolsági buszok indulnak onnan, illetve várakoznak.
A felsoroltakon kívül még a személygépkocsik is behajtanak, és például vonaton érkező szeretteikre várnak a vezetőik. Hétfőn délután 4 óra tájban is ez volt a helyzet, pedig a közelben volt legalább 10-15 szabad parkoló.
Káosz?
Katasztrófa!
– értékelte tömören, kifejezően az Indóház téri helyzetet a megkérdezett buszsofőr. Nem férnek el, egyébként a Gőz utcából be sem hajthatnának az autósok, persze megteszik, de a logika győzelmeként 25-30 méterrel arrébb már szabályosan is megtehetik, és ha megállnak, a buszoktól veszik el a helyet. Mikor beszélgettünk, egy utazási iroda busza is „betért”, és a megállóban állva vette fel kuncsaftjait.
Társasházak épülnek: az egyikben már üzletek nyíltak – vásárlók is autókkal érkeznek –, lakók vannak, a másikba bérlőket várnak, a harmadikon még dolgoznak. Valószínűleg ezekben is kialakítanak garázsokat, oda és onnan, be és ki akarnak majd állni a lakók járműveikkel. Egyre kisebb lesz a hely, egyre nagyobb a forgalom.
Egyre több az autó
Viktort nem zavarta a helyzet – ritkán jár az Indóház tér felé –, András annyit jegyzett meg, hogy rossz, nem átgondolt a tér kialakítása, ami tulajdonképpen a buszok decentrumaként működik. Igaz, egy autós azt mondta: szűk a hely, de szerinte a gépkocsikat nem lehet kitiltani, mert mindenki azzal közlekedik. Kis szünet után hozzátette: majdnem.
Délután negyed öt körül három autóbusz – két helyi és egy távolsági – várt az indulásra, vette fel az utasokat. Több nem is fér el, viszont egy-kettő mindig érkezik és vár a szinte percenként ismétlődő startra.
Ha velük párhuzamosan, az épülő társasházaknál parkolnak, várakoznak kollégáik, már egy biciklis sem fér el közöttük – hasonlót többször tapasztaltunk, volt, hogy percekre megbénult a forgalom –, személygépkocsikkal mégis kísérleteznek, és arra mennek az emberek. Egy buszsofőr is megjegyezte: egyre több autóval jönnek ás állnak be, korábban csak a taxik tehették ezt meg. Balesetveszélyes. Akik rendszeresen járnak az Indóház tér felé, tanúsíthatják, nem túloztunk.
Talán lesz megoldás
Információink szerint a szegedi közgyűlés még nem tárgyalta az Indóház téren kialakult kissé kaotikus és veszélyes állapotokat, viszont úgy tudjuk, a harmadik Tisza-híd építésekor nyúlhatnak hozzá, alakíthatják át az érintett területet. De addig még évek telhetnek el.
Szegedi hírek
- Féláron edzhet, akinek receptre írja fel az orvos
- Érintőképernyőn boncolhatnak a szegedi hallgatók – galériával, videóval
- Tízmillió eladott autónál tart a Szegedre készülő BYD
- Fideszes nem az adóemelésre Szegeden
- Vízmű: Újabb tizenöt évig a Szegedi Vízmű szolgáltat