Ismerős a virtuális tanterem

2021.05.05. 20:41

Sulinetwork-díjat kapott a magyar–történelem szakos pedagógus

Sulinetwork-díjat kapott Kothencz Erzsébet, a Gedói iskola pedagógusa. A tanárnő már több mint 7 éve működtet virtuális osztálytermet, amelyet a legtöbben csak most, a karantén idején ismertek meg. Így a hiányzók nála sosem maradtak le a tananyaggal.

Timár Kriszta

Sulinetwork-díjat kapott Kothencz Erzsébet, a Gedói iskola pedagógusa.

Fotó: Török János

Sulinetwork-díjat kapott a Gedói Általános Iskola és AMI magyar–történelem szakos pedagógusa, Kothencz Er­­zsébet. A rangos szakmai elismerésben, amelyből évente mindössze hármat osztanak ki, olyan pedagógusok és oktatási szakemberek részesülhetnek, akik kiemelkedő tevékenységükkel hozzájárulnak a digitális írástudás fejlesztéséhez. A díjátadóra az Oktatási Hivatal online megrendezett VI. Országos Szaktanácsadói Konferenciáján került sor.

A díj kapcsán idén a pandémia időszakát helyezték előtérbe, illetve azt, hogy a pedagógusok hogyan tudtak ebben az időszakban hozzájárulni a gördülékeny oktatáshoz. Gyurikné Vass Angéla intézményvezető elmondta, díjazott kollégája a 2020 márciusában bevezetett digitális oktatás idején a NEO LMS tanulásmenedzsment rendszer használatának bemutatásával segítette a tantestületet. Erről szóló webinárium anyaga egyébként a Digitális pedagógiai módszertani ajánlások gyűjteménye kézikönyvbe is bekerült.

– A Gedói pedagógusai mellett a Szegedi Tankerületi Központ több intézményében megismertette a rendszer bevezetését segédanyagokkal és személyre szabott tanácsadással

– mesélte.

Kothencz Erzsébet összesen hét másik intézmény digitális mentora is volt. Fotó: Török János

A rendszert a tanárnő egyébként már több mint 7 éve használja saját diákjaival. – Ez egy kevéssé ismert lehetőség virtuális osztályterem létrehozására – magyarázta Kothencz Erzsébet.

– Személyiségi jogok védelme szempontjából a legbiztonságosabb, mert nincs szükség hozzá regisztrációra, az iskola adja hozzá a felhasználónevet és a jelszót. Annak idején azért kezdtem el használni, hogy a hiányzók is tudják követni, mi történik a tanórákon. Először blokkokban kerültek fel ide a tananyagok, később azonban már minden óra anyagát elérhetővé tettem. A pandémia idején pedig előbb a Teams, majd a Google Meet programot építették bele, így alkalmassá vált az élő beszélgetésekre is – mesélte. A programot először csak néhány kollégája kezdte használni, végül pedig az iskola egységes kommunikációs felületévé vált.

Történelem és társadalmi ismeretek, valamint digitális szaktanácsadóként egyébként Kothencz Erzsébet nem csak a Gedói tantestületében járult hozzá a kollégák pedagógiai-­módszertani támogatásához, valamint az infokommunikációs technológia újszerű oktatási alkalmazásainak elterjesztéséhez, hanem számos más intézményben is. Trénerként részt vett a digitális szaktanácsadók felkészítésében is, összesen 7 intézmény digitális mentora volt. Több éve tagja Microsoft Innovative Educator Expert programnak és rendszeres előadója a tavaszi és őszi pedagógiai napoknak is.

Munkája elismeréseként a szakmai kitüntetés mellett egy kisplasztikát is kapott, amely Szanyi Borbála szobrászművész alkotása. A Sulinetwork-díjat eddig összesen 24 pedagógus vehette át, közülük öten Csongrád-Csanád megyeiek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában