Szeged

2020.09.23. 18:25

Így válik fürdőrégióvá térségünk

Tizenegy turisztikai térséget hoztak létre Magyarországon, amelyek mindegyike más branddel csalogatja a turistákat. Szeged és térsége 7 település programjait kínálja majd a fürdő, egészségturizmus és rekreáció jegyében.

Timár Kriszta

Szeged és térsége 7 település programjait kínálja majd az új konstrukcióban. Fotó: Török János

Fotó: Török János

Kormányhatározattal definiálták az ország kiemelt turisztikai térségeit. Az eddigi fejlesztésközpontú szemlélet mellett a fókusz ezzel az értékesítésre és a marketingre helyeződött át, eszerint szeretné ugyanis a Magyar Turisztikai Ügynökség a különböző tájegységeket a belföldi és a külföldi piacokon is versenybe hozni. Ennek megfelelően a 11 térség 11 különböző márkát testesít meg, mindegyik mást kínál az oda látogatóknak.

Szeged és térsége 7 település programjait kínálja majd az új konstrukcióban. Fotó: Török János

Szeged és térsége a fürdő, egészségturizmus és rekreáció hívószavakkal csalogatja a jövőben a turistákat hét településre: Szegedre, Makóra, Hódmezővásárhelyre, Mezőhegyesre, Mórahalomra, Ópusztaszerre és Sándorfalvára.

Programok a térségből

– A cél az, hogyha Szeged és térsége a piacon megjelenik, a turisták ezekről a szolgáltatásokról halljanak elsősorban. Ha valaki például fürdőt keres Magyarországon, elsősorban ide akarjon jönni. A létesítmények így együttműködve tudnak versengeni: ha összefogva jelennek meg a turisztikai kínálatban, egymást erősítik, ha pedig egymástól jól megkülönböztethetők, a vendég el tudja dönteni, ide érkezve melyiket választja. A cél minden esetben az, hogy bárhol foglalnak szállást a térségbe érkezők, a többi település kínálatával is találkozzanak, és minden generáció találjon magának olyan programot, ahol jól érezheti magát – magyarázta Stampf Mariann, a Móra-Tourist Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Balkáni vonal

Mórahalom turizmusfejlesztésének egyik alapköve évek óta a fürdő és rekreáció, Nógrádi Zoltán polgármester azonban úgy fogalmazott, sok más is érdekelheti a városba érkező vendégeket.

– Azt gondolom, a kulturális turizmus, illetve a hármashatár közelségét kihasználva a balkáni vonal is lehet még a vonzerőnk – mondta a település vezetője. Megjegyezte, a legnagyobb előnye annak, hogy a város bekerült a térségbe az az, hogy immár országosan értékesítik majd szolgáltatásaikat.

– Azzal pedig, hogy ismertségünk, eladhatóságunk javul, nagyobb bevételre tehetünk szert, melyből jobban tudunk fejlődni – tette hozzá.

A megye nagyobb városai és már korábban is a turisztikából élő települései mellett Sándorfalva is bekerült a Szeged és térsége turisztikai térségbe. Gajdosné Pataki Zsuzsanna úgy fogalmazott, büszke arra, hogy bár kevesen kapták meg ezt a lehetőséget, ők élhetnek vele.

Kitörési pontok

– Mivel a település Natura 2000-es és természetvédelmi területek között fekszik, iparra nem alapozhatunk. A turizmus jelentheti számunkra tehát az egyetlen előrelépési lehetőséget, ha saját bevételt szeretnénk termelni – magyarázta a polgármester, aki a térségi együttműködéstől azt is reméli, hogy a turizmus fejlesztését célzó pályázati források nyílnak majd meg Sándorfalva számára.

A Szeged és térsége turisztikai térségénél egyébként csak a gyulai tartalmaz kevesebb települést. A kimaradókról Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese azt mondta nemrégiben egy sajtótájékoztatón: az a feladatuk, hogy a közelükben található turisztikai térségekkel szoros kapcsolatot alakítsanak ki a hálózatosodás jegyében.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában