Helyi kék hírek

2024.07.26. 18:00

Továbbra is sok a vasúti baleset

Hiába indít kampányokat a MÁV, nem lett kevesebb vasúti baleset. Mindegyik, vasúti átjáróban történt halálos balesetben az autós hibázott.

Suki Zoltán

A napokban megírtuk, hogy két ember meghalt egy vasúti átjáróban történt balesetben Szentes közelében. Kiderült: egy motorvonat és egy személykocsi karambolozott a vasúti átjáróban. Az autóban ketten ültek, a vonat kétfős személyzettel és négy utassal közlekedett. A gépkocsi vezetője a roncsba szorult, őt a szentesi hivatásos tűzoltók, az autó utasát a mentőszolgálat munkatársai emelték ki a kocsiból. A Mávinform szerint a baleset Szentes és Csongrád között egy andráskereszttel megjelölt vasúti átjárónál történt, a Szentesről Kiskunfélegyházára elindult személyvonattal.

baleset-Szentes-vonat
Nem mérik fel megfelelően a távolságot az autósok. Fotó: MTI/Donka Ferenc

Nem lett kevesebb baleset

Annak ellenére, hogy a MÁV időről időre kampányokat indít a hasonló balesetek megelőzésére, nem történik kevesebb ilyen tragédia, sőt, az adatok egyre rosszabbak. A vasúttársaság júniusban közölte, hogy a vasúti átjárós balesetek száma 2024-ben jelentősen megemelkedett. Idén az első félévben már 30 vasúti átjárós baleset történt a KRESZ megszegése vagy a figyelmetlenség miatt, kilenccel több, mint a tavalyi év megegyező időszakában. 

Éppen ezért a MÁV az eddigiek mellett újabb elemekkel bővíti intenzív vasútbiztonsági kampányát a vasúti átjárókban történt balesetek számának csökkentése érdekében. A vasúttársaság Härtlein Károly a BME Fizikai Intézet mesteroktatójának a közreműködésével ismeretterjesztő filmekben hívja fel a figyelmet a szabálykövető közlekedés fontosságára. A vasúti járművek féktávolsága többszáz méter, a vonatok hirtelen megállítása esélytelen.

Nem figyelünk eléggé 

Számtalan baleset egyértelmű oka, hogy az autósok azt hiszik, idejében átérnek a vonat előtt. Azonban általában rosszul mérik fel a közeledő vonat sebességét és a vonat fékútját.

A MÁV azt is közölte, hogy a vasút továbbra is a legbiztonságosabb közlekedési mód, és fontos tudni, hogy az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos baleset, azokat minden esetben a figyelmetlenség vagy a KRESZ-szabályok megszegése okozta. A MÁV hálózatán a vasúti átjárók védelme, azok biztosítási módja kivétel nélkül minden esetben megfelel a hatóságilag előírt biztonsági szintnek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában