Több áram kell az ipari parkba az érkező gyárak miatt – videóval

Csaknem tizenhét kilométer hosszú távvezeték épül, hogy a Szegedre érkező gyárak áramellátása biztosított legyen. A térségben hamarosan létesülő napelemparkokat is a kibővített hálózatra tudják majd rákapcsolni.

Delmagyar.hu

Az MVM fejleszti az Északkelet-Magyarországtól a Dél-Alföldig húzódó nagyfeszültségű áramhálózatának több mint 200 kilométeres szakaszát. Ezen belül 5,3 milliárd forintból újul meg az MVM Démász Áramhálózati Kft. villamosenergia-hálózata a Csongrád és Szentes között: a 16,8 kilométer hosszú szakaszon épül egy 132 kilovoltos távvezeték, amely a kapacitás bővítése mellett a régióban élők energiaellátását is biztonságosabbá teszi. A társaság kiemelte, hogy a nagyfeszültségű vezeték egy szakasza a Tisza árterében, illetve a folyó felett húzódik, ezért a kivitelezés a megszokottnál komolyabb kihívásokkal járt, hiszen a beruházásnál egyebek mellett számolni kellett a kora tavaszi áradásokkal. A várhatóan 2024 végén elkészülő hálózatfejlesztésre elsősorban szegedi és kecskeméti ipari létesítmények új, illetve jelentősen megnőtt energiaigénye, valamint a térségben a következő évek során létesülő csaknem húsz napelempark hálózatra csatlakozása miatt van szükség – fejtette ki az MVM.

hálózatfejlesztés, BYD, nagyfeszültség
A nagyfeszültségű hálózatfejlesztésre a BYD és a Rheinmetall érkezése miatt van szükség. Fotó: Karnok Csaba

300 hektáron építkezik a BYD

Mint ismert, a magyar gazdaságtörténet egyik legfontosabb beruházása érkezik Magyarországra, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalata, a kínai BYD ugyanis Szegeden építi fel az első európai autógyárát. A gyárnak a Szeged határában lévő, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában fekvő, 300 hektáros ipari park ad helyet. Az automatizált gyártósorokkal dolgozó létesítmény, ahol elektromos és benzinüzemű plug-in hibrid járművek készülnek 2025 második felétől. Az európai piac ellátásának is fontos pillére lesz, itt zajlik majd az akkumulátorgyártás kivételével a teljes gyártási folyamat. Az üzem kapacitása kezdetben évi 150 ezer jármű lesz, idővel pedig 300 ezer autót terveznek gyártani évente. 

hálózatfejlesztés, BYD, nagyfeszültség
Fotó: Karnok Csaba

Jön a Rheinmetall is

A másik nagy beruházás a területen a Rheinmetall lesz. A német hadiipari óriás gyára a lézerközpont belső parkolójától északra épül meg. A 63 millió eurós beruházással elsősorban az autóipar számára gyártanak az elektromobilitás és a hidrogénüzemű járművek számára majd eszközöket 2025 végétől. A vállalat a Rheinmetall Electronic Solutions divíziója katonai üzletágának egyes termékeit is itt kívánja gyártani.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában