Légiközlekedés

2024.07.08. 12:26

Nagy Márton: azonnali cselekvésre és célzott akciótervre van szükség

A nyári utazási főszezonban a rendszeressé váló késések, járattörlések következtében családok százainak kellett méltatlan helyzetet elszenvedniük a megfelelő tájékoztatás és ellátás hiánya miatt. A tűrhetetlen állapotok felszámolása érdekében a magyar kormány összehangolt és azonnali cselekvést sürget – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium hétfőn, írja az MTI.

MW

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter

Forrás: MTI

Fotó: Balogh Zoltán

A tárca közleménye szerint Nagy Márton a helyzet orvoslása érdekében hétfőn hivatalában fogadta Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját. A tárcavezető leszögezte, hogy

a HungaroControl-nak mindent el kell követnie a zavartalan forgalom biztosítása érdekében.

A nemzetgazdasági miniszter a kialakult anomáliák kezelése és az áldatlan állapotok felszámolása érdekében olyan akcióterv kidolgozását várja el a HungaroControl vezetőjétől, amely rövid és középtávon is megoldást jelentő javaslatokat tartalmaz – olvasható az NGM közleményében.

Kezdeményezi a légitársaságok tájékoztatási kötelezettségére vonatkozó szabályok szigorítását a MUISZ egyik tagja

Kreiter Gábor, az ITAKA Utazási Iroda ügyvezető igazgatója mint a Magyar Utazási irodák Szövetségének (MUISZ) kiutaztatási bizottságának tagja kezdeményezi a légitársaságokra vonatkozó szabályok szigorítását a bizottság ülésén – közölte az utazásszervező cég hétfőn az MTI-vel.

A társaság azért szorgalmazza a változtatást, mert a légi járatok késése jelentős veszteségeket okoz az utazásszervezőknek, amelyeknek nincs hatáskörük az ilyen esetekre. Az ITAKA a közlemény szerint azt akarja elérni, hogy a légitársaságokat is legalább olyan szigorúbban szabályozzák, mint az utazásszervezőket, rájuk is kiterjedjen a tájékoztatási kötelezettség. „A légi közlekedés állapota az utóbbi időben kritikus, a késések egyre gyakoribbak, és ez jórészt a földi kiszolgálók felelőssége” – írták.

Az ITAKA egyik csoportja hétvégén Budapesten rekedt, mert a járatukat üzemeltető légitársaság gépe meghibásodott, a péntek délutáni felszállást ezért többször is el kellett halasztani. A Tailwind repülője végül vasárnap reggel indulhatott el Törökországba, addig az ITAKA munkatársai folyamatosan tájékoztatták az utasokat a fejleményekről, és a jogszabályi kötelezettségeiken túl is mindent megtettek, hogy az eset mindenki számára megnyugtató módon rendeződjön – tették hozzá.

„A vonatkozó jogszabályban felsorolt tájékoztatási és kártérítési kötelezettségen túlmutatva azonnal értesítettük a járatra várakozókat, megadtunk minden információt az utasoknak, több – korábban felsorolt – alternatívát is felkínálva nekik” – írták, példaként említve, hogy felajánlották a teljes visszatérítést, illetve a kedvezményes átfoglalási lehetőséget is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában