2020.04.27. 15:48
Vasúton is érkezik védőfelszerelés Kínából
Jelentős mennyiségű egészségügyi védőfelszerelés érkezett hétfőn Kínából a budapesti Rail Cargo Terminal-Bilk állomásra, és már elindult a következő vasúti szerelvény is a távol-keleti országból.
Budapest, 2020. április 27. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelõs államtitkára (b) és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungária Igazgatótanácsának elnöke (j) a kínai Csinan városából jelentõs mennyiségû egészségügyi védõfelszerelés-szállítmánnyal érkezõ tehervonat fogadásán a Rail Cargo Terminal - BILK Zrt. fõvárosi telephelyén 2020. április 27-én. A szerelvény az idei elsõ konténervonat, amely több mint 10 ezer kilométer megtételével közvetlenül érkezett Magyarországra Záhonyon keresztül. A 40 vasúti kocsiból álló szerelvény többek között egészségügyi védõfelszereléseket, maszkokat, kesztyûket, tisztítókendõket szállított. MTI/Illyés Tibor
Forrás: MTI
Fotó: Illyés Tibor
A 40 kocsiból álló konténervonat fogadásakor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára üdvözölte, hogy újraindult a szárazföldi áruszállítás a két ország között.
A fuvarozás minden szereplője példásan helyt áll a veszélyhelyzetben, de nem csak az ellátás fenntartásában, hanem később, a gazdaság újraindításában is fontos szerep jut nekik
- tette hozzá Mosóczi László.
Az államtitkár közölte, hogy hamarosan elkezdődhetnek a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítési és bővítési munkálatai, miután a felek aláírták a beruházás hitelszerződését. Ha ez az összeköttetés is kiépül, Magyarország az Ázsia és Európa közötti áruforgalom tranzitállama, és a térség elosztóközpontja lehet – fogalmazott.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke az eseményen elmondta, hogy
Kínában már újra termelnek a gyárak, így ismét elindulhatott a vasúti konténerfuvarozás.
A Rail Cargo Group vonatai az adriai kikötőkből is szállítanak ázsiai árut Magyarországra.
Az európai termelés felfutásától függően az őszi hónapokra kerülhet egyensúlyba a nemzetközi teherforgalom, és az év végére érheti el a tavalyi teljesítményt
- tette hozzá.
A Rail Cargo éves szinten 10-20 százalékos visszaesésre számít a forgalomban idén, ezért az ITM-mel együtt keresi a megoldást a vasúti árufuvarozás megerősítésére.
Borítókép: Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára (b) és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungária Igazgatótanácsának elnöke (j) a kínai Csinan városából jelentős mennyiségű egészségügyi védőfelszerelés-szállítmánnyal érkező tehervonat fogadásán a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt. fővárosi telephelyén 2020. április 27-én.