2020.12.19. 09:00
Ingyenes online gyermekbőrgyógyászati ellátást indított a Szent János Kórház
Három tapasztalt gyermekbőrgyógyász főorvos vesz részt az ellátásban.
Budapest, 2020. szeptember 15. A Szent János Kórház fõbejárata a fõváros XII. kerületében, a Diósárok út 1-3-ban. A Barcza Elek mérnök tervei alapján emelt kórház épületeiben 1898-ban kezdõdött meg a gyógyító munka és azóta folyamatos. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.
Forrás: MTVA/Bizományosi
Fotó: Jászai Csaba
Applikáción keresztül ingyenes online gyermekbőrgyógyászati ellátás indított a Szent János Kórház Budai Gyermekbőrgyógyászati Központja.
Az intézmény közleményében azt írta: három tapasztalt gyermekbőrgyógyász főorvos vesz részt az ellátásban. A szolgáltatásnak köszönhetően a 18 évesnél fiatalabb bőrbeteg gyerekek, szüleik segítségével az okostelefonokra telepíthető MedInnoScan nevű applikáción keresztül kérhetnek segítséget.
Az alkalmazás segítségével a gyermek bőrtüneteiről fényképet kell készíteni, majd az érvényes TAJ-szám megadása után egy kérdőíven feltett kérdésekre válaszolni. Ezek alapján a bőrgyógyász személyes találkozás nélkül tudja diagnosztizálni a bőrbetegséget.
A diagnózist és terápiás ajánlást tartalmazó leletet a szülő e-mailben kapja vissza, akár néhány órán belül, de legkésőbb három nap múlva, az eset bonyolultságának függvényében. Amennyiben indokolt, e-receptet is ír az orvos, amely a beteghez legközelebb eső patikában, a lelet megérkezése után kiváltható. Ily módon csak a szükségesnek ítélt esetekben kell a bőrgyógyászati rendelésen megjelenni, minimalizálva a Covid-19 vírusfertőzés és -terjesztés kockázatát – ismertették.
Asbóth Dorottyát, a Budai Gyermekbőrgyógyászati Központ főorvosát idézve a közleményben azt írták, hogy már járvány első hulláma idején, a személyes vizitek hirtelen csökkentésével, megfogalmazódott az igény az online ellátásra. Akkor gyorsan tudtak reagálni, és e-mailes rendszeren keresztül tettek meg mindent, hogy ne maradjon ellátatlan gyermek.
Mivel manapság mindenkinek van mobiltelefonja, a második hullámban adódott számukra ez az applikáción keresztüli, a személyes adatokat biztonságosan kezelő kapcsolat.