Kampány indult a juh- és bárányhúsért

2022.04.06. 09:30

Több ezer juh- és kecsketartó számára teremtenek új lehetőséget

Az Agrárminisztérium juh- és bárányhúst népszerűsítő kampányt szervez a juh szakmaközi szervezet, valamint az Agrármarketing Centrum közreműködésével – jelentette be Feldman Zsolt.

Munkatársunktól

Szatymaz környéki kisbárányok. Archív fotó: Kuklis István

Fotó: Kuklis István

Az államtitkár hangsúlyozta, minden segítség megtérül, amelyet a juh- és báránytartók kapnak, hiszen a termékeik Európa-szerte piacképesek, a mediterrán térség mellett ma már Ausztriában, Németországban, Svájcban is népszerűek. A belföldi fogyasztás viszont továbbra is alacsony, pedig a magyar juh- és bárányhús kiváló minőségű. 
 

Az állattartók versenyképességét a vidékfejlesztési pályázatok jelentősen javítják. Csaknem 200 ezer hektárnyi, jórészt juhászok használatában lévő gyepterület részesülhet agrár-környezetgazdálkodási támogatásban. Az ökogazdaságoknak jutó források nagy segítséget jelentenek a juhtartóknak, pályázati hozzájárulással pedig megújulnak az állattartó telepek. Az áprilisban kezdődött állatjóléti program több ezer juh- és kecsketartó számára jelent új lehetőséget, a támogatási kérelmeket várhatóan májustól lehet majd benyújtani. 
 

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Ondré Péter is úgy vélte, hogy a termeléssel együtt fejleszteni kell a juh- és bárányhús belső piacát, hiszen az messze nem követi a külföldi értékesítés bővülését. A juh szakmaközi szervezet elnöke, Bátor Árpád szerint nem az árak miatt alacsony, fejenként mindössze évi 20-30 dekagramm a magyarországi fogyasztás. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!