Szeged és környéke

2015.03.18. 20:39

Épül a partfal, barátkoznak a korláttal

Már 50 méter hosszan látni a szegedi belvárosi partfal korlátját. Állnak az új kandeláberek, megemelték a járdaszintet a Stefánián. Május végén átadják a partfal-rekonstrukciós beruházást. <br>

Fekete Klára

A kopott lépcső
és a kátyús úttest egyelőre marad


Két és fél hónappal a beruházás befejezése előtt esett le sok szegedinek, hogy ez egy árvízvédelmi beruházás, aminek a költségvetésébe nem fért bele a Tisza-part megszépítése. Marad a csúnya lépcsősor, a kátyús úttest és a töredezett járda. Szeged 2,2 milliárd forintból – ebből az EU 1,5 milliárdot adott – a szegedi partfal árvízi emlékműtől a Bertalan hídig tartó 2,1 kilométeres szakaszát képes felújítani. A szegedi önkormányzat az uniós pályázat kedvezményezettje, az Ativizig a szakmai felügyeletet látja el, a kivitelező a Szeged S-H-K 2013 Konzorcium, amellyel 2013. november 29-én írták alá a szerződést. A beruházás 2014. január 29-én kezdődött el, idén május 29-ére fejezik be. Az önkormányzattól kapott információink szerint a város folyamatosan keresi a pályázati lehetőséget a folytatásra, a rakpart felújítására.

Megosztja olvasóinkat a szegedi Stefánián a partfalra szerelt korlát látványa: sokan nem ilyennek képzelték. Holott a bemutatott látványterveken ugyanez a függőleges elemekből álló szerkezet szerepel.

Ennek minimum két funkciója lesz a jövőben: egyrészt védi a járdán sétálót, másrészt láthatóvá teszi a Tiszát, amelyet a korábbi vasbeton partfal eltakart. A kíváncsiskodó szegediek szerint azonban elrejti a Tiszát a kerítés, amikor ilyen alacsony a vízállás, mint jelenleg.

– Az egy méter magas korlát horganyzott lapos acél- és szögacél elemekből készült, már 50 méter hosszan látható. Gyártják azokat a lépcsőket, amelyeken a Stefániáról az alsó lépcsősorra lehet lejutni. Összesen 12 ilyen lejáró lesz. A Stefánián a járdaszint a támfal tetőszintjével kerül egy magasságba – nyilatkozta [namelink name="Kozák Péter"], az Ativizig igazgatója.

Elhelyezték a mobilfal-elemek rögzítésére szolgáló talplemezeket, amiket akkor figyelhetünk meg, ha a földdel feltöltött régi járda helyén állunk.

Az Ativizig szakemberei előzetes próbaszerelést is tartottak: szakaszosan kirakták a mobil fal tartóoszlopait és betétgerendáit. A közeljövőben lecserélik a régi kandelábereket is, az újak a legtöbb helyen már állnak. Jól haladnak a munkálatokkal az utolsó szakaszon, a Belvedere és a Bertalan híd között, ahol a támfalat építik. Korábban megírtuk: a klinikák előtt elkészült a partfal, a lépcsőkön az utolsó simításokat végzik.

A partfal korlátja egyrészt védi a járdán sétálót, másrészt láthatóvá teszi a Tiszát - sokan nem ilyennek képzelték. Fotó: Frank Yvette

A partfal korlátja egyrészt védi a járdán sétálót, másrészt láthatóvá teszi a Tiszát - sokan nem ilyennek képzelték. Fotó: Frank Yvette

A Facebook hangja

Magyari Ferenc:
„Szerintem se teljesen úgy néz ki, mint ahogyan elmagyarázták. Nincs is ezzel semmi baj, mert biztosan sokkal szebb lesz, mint amilyen volt. Egy kérdés mégiscsak foglalkoztat... hogy az aszfaltozás is új lesz? Vagy pedig lesz egy nagyon szép, új partfalunk egy kátyús, folt hátán folt, ronda rakparti úttal?"
Grodiczki István: „Igen, szép lesz! De reméljük, az utat is és a lépcsőket is megcsinálják, és egy szép, modern rakpartunk lesz!"
Boros-Gyevi Zsuzsi: „Szerintem rács nélkül szebb lenne!"
Varga Lajos: „Nincs fel- és lejáró, nincs átjáró a partfalon!!! Gyalogosan a Novotel felől hogy is lehet lejutni a lépcsőkhöz, ha az ember le szeretne ülni oda?"
Makra Sándor: „Ha befejeződik, szép is lesz, és ami a lényeg, biztonságos is! A lejárók ugyanúgy megmaradnak."
Korom István:Tetszik, jópofák a minták, örülök, hogy megvalósult. Remélem, nem firkálják-graffitizik össze az első héten, és előbb-utóbb a lépcsősort is felújítják!"
Patonai Péter:Praktikum és esztétikum! Egyelőre ami látszik, praktikus, de %BBranda%AB!"

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!