Szeged és környéke

2014.08.01. 23:35

Egymilliót követel a pórul járt rokkantnyugdíjas

Szeged - Betegbiztosítást ajánlottak egy rokkantnyugdíjas nőnek a szegedi Raiffeisen Bankban. Domonkos Sándorné élt a lehetőséggel, de 5 évvel a szerződéskötés után kiderült, aki rokkant, az nem lehet biztosított. A szerződés szerint most 1 millió forint járna az asszonynak. A pórul járt nő transzparenssel a nyakában, fehér bottal a kezében tiltakozott a Kárász utcai bankfiók előtt.

Segesvári Csaba

A látás- és hallássérült rokkantnyugdíjas [namelink name="Domonkos Sándorné"] azért választotta a véleménynyilvánításnak ezt a formáját, mert úgy érzi, becsapta a bank egy biztosítással.

– A Raiffeisen Bank ügyfele vagyok, 2009-ben az ügyintéző felajánlotta, kössek biztosítást. A számlámhoz a Raiffeisen csoportos élet-, baleset- és betegbiztosítást választottam. A szerződés szerint a biztosító abban az esetben is fizet 1 millió forintot, ha az egészségügyi állapotom romlik, ha a munkaképesség-csökkenés jelentős. Kitöltették velem a Biztosítiotti Nyilatkozatot, ahol tételesen felsoroltam betegségeimet, valamint azt is rögzítették, hogy a szerződéskötés időpontjában 67 százalékos rokkant vagyok – mesélte az előzményeket Domonkos Sándorné.

A beteg asszony állapota 2014-re megromlott, az eddigi rehabilitációs ellátás helyett immár rokkantságit kap.

– Májusban voltam felülvizsgálaton, megállapították, az egészségkárosodás 94 százalékos. Az anyagot elküldtem a biztosítónak, hogy fizessék ki az 1 millió forintot – mesélte a Kárász utcai padon Domonkos Sándorné. A rokkantnyugdíjas nőt a biztosító felhívta: nem tudtak fizetni.

– Azt mondták, a Raiffeisen Bank hibázott, mert befogadta a Biztosítotti Nyilatkozatot. Állításuk szerint a szerződés nem is jött létre, visszautalták az 5 év alatt befizetett pénzt – mutatta az asszony az UNIQA Biztosító Zrt.-től kapott levelet.

Domonkos Sándorné 5 évig biztosítottnak érezte magát. Kiderült, nem az. A szerződést kötő pénzintézet előtt tiltakozott. Fotó: Segesvári Csaba

Domonkos Sándorné 5 évig biztosítottnak érezte magát. Kiderült, nem az. A szerződést kötő pénzintézet előtt tiltakozott. Fotó: Segesvári Csaba
Domonkos Sándorné panaszt tett a Raiffeisen Bankban. Azt mondja, hetente telefonálgat az ügye miatt, de egy lépést sem haladtak előre. A rokkantnyugdíjas asszony úgy érzi, az ügyfeleket mindenért elő lehet venni, míg a bank akkor sem ismeri el hibáját, ha azt papírok bizonyítják.

– Azzal semmi gond nem lenne, ha 2009-ben közlik: a betegségeim miatt nem köthetek biztosítást. De nem így történt. Abban a hitben éltem, hogy ha bármi történik velem, a családomat nem terheli semmilyen költség – panaszolta a látás- és hallássérült asszony. Hozzátette, addig demonstrál, amíg el nem fogy a gyógyszere, vagy rosszul nem lesz.

Ki a felelős a kialakult helyzetért? – kérdeztük Kertész Józsefet, a Szegedi Ügyvédi Kamara elnökét.

– Ha a bank tudatában volt a panaszos egészségügyi állapotának, és így is megkötötte a szerződést, akkor a felelősség a pénzintézeté – mondta [namelink name="Kertész József"]. Az ügyvéd hangsúlyozta, nem a panaszos ejtette tévedésbe a bankot, a szerződés létrejött.

– A rokkantnyugdíjas nő jogosult a biztosítási összegre. A biztosított vállalta a díjfizetést, a bank és a biztosító pedig a kockázatot. Az ügyfelet nem érheti kár amiatt, hogy a bank hibázott – tette hozzá az ügyvédi kamara elnöke.

Kerestük az UNIQA Biztosító Zrt.-t, hogy megtudjuk: a tételes Biztosítotti Nyilatkozat ellenére hogy jöhetett létre a biztosítás. Lapzártánkig nem kaptunk választ. Kérdéseinket a Raiffeisen Bank Zrt.-nek is megküldtük, de nem érkezett válasz.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!