2022.01.05. 11:54
Háztartási gépek: még mindig népszerű az online vásárlás!
A háztartási gépek világpiaca kiválóan alakult 2021 első felében: a kisgépek értékesítése 21 százalékkal, a nagygépek értékesítése 31 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, amit a korlátozások is nagyban befolyásoltak. A vásárlási kedvet tovább erősíti az emberek otthonaira való összpontosítás. Ha tárolásról, ételkészítésről, főzésről és még takarításról beszélünk, a fogyasztók értékelik a teljesítményt, valamint a kiváló minőséget. Mindezek mellett a webáruházak folyamatos akciói szintén kedvezően ösztönzik a vevőket a termékek beszerzésére.
Fotó: pixabay
Mindenki háztartási gépet akar venni
A világjárvány, illetve a hozzá kapcsolódó óvintézkedések miatt azonban rendkívüli ingadozások figyelhetők meg a piacon. 2021-es év első felében – a GfK felmérése alapján – az előző év azonos időszakához képest Indiában 51 százalékkal, Kínában 38 százalékkal, Nyugat-Európában pedig 32 százalékkal nőtt a nagyberendezések piaca.
Mivel sok időt töltünk otthon - főleg a home office miatt, - a háztartási gépekkel szembeni igényeink megnövekedett. Különösen népszerűek voltak például a nagy kapacitású side-by-side hűtőszekrények. Mindemellett a fokozott higiéniát ígérő termékek is új lehetőséget kínáltak. A gőzfunkciós mosógépekből csaknem kétszer annyi kelt el, mint tavaly. Érdekesség, hogy a november 19-i eMAG Black Friday alkalmával Magyarországon is kiemelkedő volt a mosógépek eladása.
A konyha terén szintén megnövekedett az igény. Legyenek szó élelmiszer-feldolgozókról vagy eszpresszógépekről, beépített készülékekről, például mosogatógépekről vagy főzőlapokról ezek a termékszegmensek sokkal gyorsabban növekedtek, mint a nagy és kis készülékek piaca összességében. Míg a 2020-as világjárvány első hullámában a kisméretű főzőeszközökre még mindig nagy volt a kereslet, egy évvel később ismét a régi jól ismert kategóriák, mint az automata eszpresszógépek, vagy a hajformázó készülékek (pl. hajvasaló, hajformázó eszközök) is hozzájárultak ehhez a növekedéshez.
Ha a takarítás kerül szóba, akkor egyértelmű, hogy az időtakarékos segítőkre összpontosítunk. A robotporszívók előtérbe kerültek és abban biztosak lehetünk, hogy az intelligens szerkezeteké a jövő. Különösen jól teljesítettek a kézi porszívók mellett, amelyek 2021-ben még mindig nem mentek ki a divatból. A gőztisztító gépek a figyelem középpontjába kerültek a fokozott higiéniai követelmények miatt.
A fentiek mellett megnőtt a kereslet a varrógépek iránt, mert a „maradj otthon” mottóra hallgatva sokan otthon maradtak és próbáltak valamit kezdeni a rendelkezésre álló idővel. Emiatt voltak, akik online tanítottak, mások meg maszkokat varrtak, így került újra előtérbe a varrógép.
Háztartási gépek a hideg ellen
Az őszi és téli időszakban újra divatba jönnek a hősugárzók és az elektromos fűtőkészülékek. Akinek van például több funkciós légkondicionálója, az könnyen átvészelheti, ha éppen nem működik a fűtés, hiszen a hűtés mellett fűtési móddal is rendelkeznek. Ha kis lakásban élünk, akkor remek választás a minihősugárzó, amely villámgyorsan meleget ad a helyiségben.
Újabb szinten az online eladások
Korábban még megjósolni sem tudtuk, hogy az online vásárlások milyen rekordot fognak megdönteni, és ezt csak emeli a fekete péntek jelenség, nem beszélve az egész éves árengedményes akciókról.
Ez azt jelenti, hogy az összes nagyobb háztartási gép több mint 31 százalékát az interneten értékesítik. Az eladásokhoz kapcsolódó reklámok (jellemzően a kereskedelmi televízión futó tv-szpotok) tovább gyarapítják ezt a mezőnyt.
Mit hoz a jövő?
A fogyasztói hűség és a hagyományos kiskereskedőkbe vetett elkötelezettség továbbra is nagyon erős. Ennek megfelelően hatalmas a verseny a különböző online üzletek között, főleg abban, hogy ki tud jobban hatni a vásárlókra. A középpontba a kifogástalan minőségű terméket kell helyezni. Európában az új online formátumok és folyamatos technológiai fejlesztések szintén óriási lehetőségeket rejtenek magukban. Elmondható tehát, hogy a jövőben a háztartási gépek piaca növekedni fog.