Hirdetés

2021.12.11. 10:00

A MÁV-Volán-csoport 2021-es fejlesztései Csongrád-Csanád megyében

Közel másfél éve közös úton jár a MÁV-Volán-csoport, ami Magyarország legnagyobb közösségi közlekedési vállalataként csaknem 800 millió utast szállít évente. Közös cél, hogy hosszú távon létrejöjjön az egységes és összehangolt autóbuszos és vasúti menetrend, az egységes jegy- és tarifa rendszer és utastájékoztatás. A 2021-es évben számos közös fejlesztés valósult meg az országban ennek érdekében. A forgalomba álló új járműveknek, a megújuló vasút- és busz állomásoknak, a korszerűsített pályaszakaszoknak, a bevezetett új menetrendeknek és a kedvezményes díjtermékeknek köszönhetően a fenntarthatóbb közösségi közlekedést választó utasok számára egyre jobb utazási feltételeket biztosít a vállalatcsoport.

„A MÁV-Volán-csoportnál a magyar vasút 175. jubileumi évében, a Vasút Európai Évében, 2021-ben is a modern és versenyképes közösségi közlekedésért dolgoztunk. Fenntartható és utasbarát szolgáltatásaink fejlesztéséért megyéinkben új járműveket állítottunk forgalomba, optimalizált és összehangolt vasúti és közúti menetrendet alkottunk, fejlesztettük szolgáltatásaink színvonalát, pálya- és állomásfelújításokkal javítottunk a menetrendszerűségen. A MÁV-Volán-csoport egy nagy, összetartó szervezet, melynek célja közös: megteremteni hazánkban a modern közösségi közlekedést, melyben a MÁV és a Volánbusz együtt szolgálja az utasok érdekeit és a környezetvédelmet.” - mondta lapunkban Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. 

 

Kiemelte:

Korunk legnagyobb változása a klímaváltozás megállítása, ennek keretében a széndioxid kibocsájtás csökkentése, a gazdaság és a társadalom működésének fenntarthatóvá tétele. Fejlesztéseink mellett, amelynek keretében a széndioxid kibocsájtásunkat jelentősen tudjuk csökkenteni nagyon fontos az, hogy a fogyasztókat, az utasainkat is rábírjuk arra, hogy az egyéni közlekedési módok helyett válasszák a sokkal fenntarthatóbb közösségi közlekedést, a vasúti vagy a közúti buszos közlekedést.

Tram-train Hódmezővásárhely–Szeged között 

 

November 29-én utasforgalmi próbaüzemben elindult, az április 15-ig ingyenesen igénybe vehető tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között. Jelenleg óránként jár a két város között, a tervek szerint január közepétől csúcsidőben – reggel 6-tól 8-ig, illetve a délutáni időszakban – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást a szerelvények.

 

A menetrend ekkortól már hétvégente kiegészül éjszakai járatokkal is. Az utasforgalmi és műszaki tapasztalatok alapján alakítják ki a végleges menetrendet.

 

Menetrendfejlesztés

Decembertől 12-től vasárnaponként új, közvetlen vonat közlekedik Szentes és Budapest között. Új vonatpár közlekedik a Szentes–Orosháza vasútvonalon, valamint Kiskunfélegyháza és Szentes között is a délelőtti időszakban, így ezen a vonalon egész nap kétóránként járnak a vonatok. Új esti vonat is bekerült a kínálatba Szentes–Kiskunfélegyháza között.

A Békéscsaba és Szeged között közlekedő személyvonatok menetideje 7 perccel csökkent novembert 29-től.

 

Minden nap minimum 30 percenként közlekednek autóbuszok Szeged és Makó között. Deszk és Szeged között reggel Szeged felé 7-8, délután Deszk felé 15 percenként közlekednek a járatok. Makó és Deszk felől az összes, naponta közlekedő InterCity vonathoz biztosított a csatlakozás, illetve több közvetlen autóbuszjárat indul a Nagylak–Magyarcsanád–Apátfalva vonalon Szegedre.

 

Jelentősen könnyebbé vált a Balaton elérhetősége is az idei nyári időszakban Csongrád-Csanád megyéből.

A részletekért kattintson IDE!

Okosjegy

 

Új, kizárólag a digitális csatornákon, az Elvirában és a MÁV mobilalkalmazásában megvásárolható jegytípust, Okosjegyet vezettünk be elsőként a szegedi vonalon közlekedő vonatok InterCity kocsijaira.

 

A korlátozott számban kapható jegyekkel a menetjegy megváltásának időpontjától függően a szokásosnál lényegesen, akár 40 százalékkal olcsóbban biztosítjuk az utazást.

 

Budapestről Szegedre Okosjeggyel másodosztályon 2399, első osztályon 4005 forintért, Okosjegy nélkül másodosztályon 3299, első osztályon 4855 forintért lehet jegyet váltani.

 

Pálya- és állomásfelújítás

 

Szeged és Röszke között felújítjuk a vasútvonalat. A korszerűsített pálya lehetővé teszi a régiós vasúti kapcsolatok javulását, kényelmesebb, kedvezőbb személyszállítási kapcsolatok létrehozását, az autóközlekedéssel versenyképes vasúti személyszállítás újraindítását.

 

A szegedi pályaudvar, Szeged-Rókus és Mártély állomásokat részlegesen, felújítottuk, a peronok karbantartást elvégeztük.

 

Szentes és Orosháza között lévő Újváros megállóhelyen új esőbeállót építettünk az önkormányzattal közösen.

 

Magyar Falu Program 

 

A Magyar Falu Program keretében a megye 6 vasútállomásán – Dónát, Fábiánsebestyén, Kettőshalom, Kónyaszék, Pusztatemplom és Újváros – telepítünk fedett kerékpártárolókat, esőbeállókat és padokat, valamint az utastájékoztatási felületeket is megújítjuk.

 

Új buszok

Idén 27 új járművel bővült a Volánbusz állománya a megyében. Az új buszokkal évente 4-5 millió utasunk számára tesszük biztonságosabbá, kényelmesebbé a szolgáltatásunkat. A modern buszok sokkal kevesebb károsanyagot bocsátanak a környezetbe.

A Volánbusz 100 elektromos autóbusz beszerzésére nyert el támogatást a Zöld Busz Programban. Ezek közül 8 Szegeden közlekedik majd, illetve 10 új, sűrített földgázzal üzemelő jármű is korszerűsítheti a helyi közlekedést 2022-től. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában