2024.07.27. 11:32
A botrányos produkciók miatt többen kiakadtak a párizsi olimpia megnyitója után
Péntek este megnyitották Párizsban a XXXIII. nyári olimpiai játékokat. Már most forrnak az indulatok a megosztó show-műsor után. A botrányos produkciók alatt a közmédia kommentátorai is elnémultak.
Forrás: Képernyőkép
A rendezők gyakorlatilag leöntötték az egész megnyitót egy rózsaszínű, LMBTQ-ideológiával vastagon átitatott Eurovíziós Dalfesztivál-feelinggel. Amiből természetesen nem maradhatott ki a kereszténység menetrendszerű gyalázása sem.
Az esemény alatt megjelentek a kritikus hangok, volt, aki a keresztények elleni provokációnak minősítette Az utolsó vacsora című da Vinci-festmény drag queen paródiáját, de a szakállas szőke nők sem nyerték el sokak tetszését. Szerencsére vannak azért józan gondolkodású francia politikusok is. A Mandiner szúrta ki, hogy Marion Maréchal francia EP-képviselő közösségi oldalán megjegyezte, kikéri magának a látottakat:
Tisztában vagyok vele, hogy nem Franciaország, csak egy baloldali kisebbség nézőpontját tükrözik a show-ban látott elemek. Készek minden provokációra
Elon Musk is nagyon felháborodott azon, amit Párizsban bemutattak:
„Ez rendkívül tiszteletlen volt a keresztényekkel szemben” – írta a milliárdos az X-en.
A nemzetközi sajtó el volt ragadtatva a megnyitótól
A küldöttségek a Szajna hat kilométeres szakaszán hajókon vonultak fel, a part mentén több mint 300 ezren figyelték az eseményeket, a művészi produkciókat, a ceremónia hivatalos részére pedig az Eiffel-torony mellett a Trocadéro kertben került sor. Az ünnepség alatt szinte végig esett az eső, ami a felvonulóknak és a közreműködőknek is megnehezítette a dolgát, továbbá a nézőknek is kellemetlenséget okozott, ennek ellenére jó hangulatban zajlott le a megnyitó. A France 2 csatorna közvetítés után sok nézőt megszólított, mindegyik nagy lelkesedéssel számolt be az élményeiről.
A nemzetközi sajtó is nagyra értékelte a franciák erőfeszítését, vállalását és az egyedülálló lebonyolítást.
A New York Times tudósítója arról írt, hogy
a franciák évek óta készültek a kiemelt eseményre, amely végül történelmi utalásokkal, meglepetésekkel, giccsel, sporttal, művészettel és divattal fűszerezett remekmű lett - mindezt a mintegy 7000 sportolót szállító hajók hatalmas felvonulása tette teljessé, megkoronázva Lady Gaga és Céline Dion alakításával.
A Guardian újságírója úgy fogalmazott:
„Franciaország azt ígérte, hogy a megnyitó ünnepség a világ legnagyobb szabadtéri előadása lesz. Több mint 300 000 ember nézte a folyópartról és hidakról - további több százan az ablakokból és az erkélyekről - ahogy a tánc, az élő zene és az akrobatika kibontakozott több mint hat kilométeren keresztül az Austerlitz hídtól az Eiffel-toronyig”.
A BBC úgy összegzett: „ragyogóan frenetikus előadás, különleges stílus”.
A spanyol Marca "a történelem legjobb megnyitójának" nevezte a péntek esti előadást, az El País szerint "Párizs elkápráztatta a világot az özönvíz alatt", a belga Le Soir pedig "Párizs varázslatos" címet illesztett a kivilágított Eiffel-torony mellé.
Az angol The Sun, az osztrák Der Kurier és a német Bild egyaránt
a súlyos beteg, ezért 2020 óta egyetlen nyilvános fellépést sem vállaló Céline Dion produkcióját emelte ki, utóbbi lap aranyérmes teljesítménynek nevezte az énekesnő előadását.
A francia lapok egyöntetűen dicsérték az előadást, a L'Equipe „fenséges ünnepről” írt, a Le Parisien szerint „a Szajna mentén az eső és az őrület estéje” zajlott, a Le Monde pedig Zinédine Zidane, Lady Gaga és Céline Dion közreműködésével a Szaján megvalósult totális előadásról és az özönvízről számolt be.
Negatív kritikát jószerivel csak az angol Daily Mail fogalmazott meg, amely botrányba fulladt megnyitóról írt. A tudósítása szerint
az olimpiai zászlót rossz irányba lobogtatták meg, a sztárok átáztak, a nézők pedig menedékért küzdöttek az özönvízszerű esőzésben.