leszálló ágban

2020.08.16. 16:20

Véget érhet a Boeing 737 MAX története?

Július végéig több mint 800 darab Boeing 737 MAX utasszállító repülőgép megrendelését mondták vissza az amerikai gyártó ügyfelei, új megrendelés pedig május óta nem érkezett be egyetlen gépre sem.

Csousan, 2019. március 11. 2018. december 15-én a kelet-kínai Csöcsiang tartományban fekvõ Csousan repülõterén készített kép, amelyen az Air China légitársaság elsõ Boeing 737 Max 8-as repülõgépét köszöntik. A kínai polgári légiforgalmi hatóság 2019. március 11-én átmenetileg megtiltotta a Boeing 737 Max 8-as gépek repülését, mert az elõzõ nap lezuhant az Ethiopian Airlines etióp légitársaság egyik, ezzel azonos típusú repülõgépe Etiópiában. MTI/EPA

Forrás: MTI/EPA

Fotó: -

A chicagói székhelyű repülőgépgyártó júliusi eladási statisztikájából kiderült, hogy az év hetedik hónapjában 43 darab 737 MAX megrendelését mondták vissza a légitársaságok és lízingcégek, a más típusokra való konvertálással együtt ebben az évben eddig 864 példány vásárlásától álltak el.

A típus tavaly március óta nem teljesíthet kereskedelmi járatokat, így a legyártott gépek átadása is szünetel.

Ennek oka, hogy a légügyi hatóságok az Ethiopian Airlines és a Lion Air egy-egy járatának katasztrófájában érintett 737 MAX légialkalmassági engedélyét visszavonták, és azt a várakozások szerint az év végéig nem adják ki újra.

A Boeing ebben az évben lemondások nélkül számolva 59 repülőgépet adott el, de május óta egyetlen megrendelés sem futott be a céghez.

Borítókép: illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!