MarketingLabor

2015.03.26. 10:38

Sok a szöveg!

Nem igazán nagy kihívás a mondandónkat sok szóval megfogalmazni. Annál nehezebb dolgunk van viszont, ha kevés hely áll rendelkezésünkre a gondolataink átadásához.

Aki írt már pl. Google Adwords szöveges hirdetéseket, tudja, mennyire nehéz kevés karakterben elmondani a lényeget úgy, hogy az üzenet értéke ne csorbuljon. Próbálják ki! Mindössze 35-25-25 karakter (!) áll rendelkezésre – természetesen szóközökkel együtt arra, hogy a vállalkozásunkra felhívjuk a potenciális ügyfelek figyelmét. Nem is egyszerű, igaz?

A kevés szövegnek viszont megvan az az előnye, hogy csupán a lényeg marad. Sorra húzzuk ki a szövegből a jelzőket, határozókat, lecsupaszítjuk a mondanivalót, és megmarad az, amit valóban nyújtani tudunk, maga a szolgáltatás.

De távolodjunk el a Google Adwords hirdetésektől!

Hasonló elven működnek a print hirdetések is. Az ember szeme sokkal könnyebben fogadja be a képet, mint a szöveget, ezért az igazán jó print hirdetést egyrészről onnan lehet felismerni, hogy kevés szöveget tartalmaz.

Kép, logo, motto segítségével el tudja érni, hogy megragadja a figyelmünket. Különösen a már jól bejáratott és nagy ismertségnek örvendő márkák élhetnek igazán a kevés szöveg eszközével, sőt, van, aki már megengedheti magának, hogy egyáltalán ne használjon szöveget. Egy szót sem. 

A sok szöveg viszont türelmetlenné teszi a fogyasztót, aki amúgy is nagy valószínűséggel siet, meg egyébként is böngészve, pásztázva olvasunk, akár hírekről, akár hirdetésekről legyen szó.

Mi a titka tehát a jó print hirdetésnek?

Kevés, de ütős szöveg, kifejező és egyértelmű képi ábrázolás és a logo. Ennyi.

 

Kép forrása: http://adsoftheworld.com/media/outdoor/cocacola_together_1

www.informen.hu

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!