MarketingLabor
2015.03.01. 18:21
10 tipp, hogy sikeres legyen céged Facebook oldala
Lassacskán a cégvezetők nagy többsége már rutinszerűen használja a különböző közösségi oldalakat. Indítanak Facebook oldalt, hogy ügyfeleiket, vásárlóikat megszólítsák. A kezdeti lelkesedés azonban idővel csökkenni szokott. Elmaradnak a posztok, nincs inspiráció, elhal a lelkesedés. Pár jó tanács megszívlelésével viszont sikereket érhetünk el - még a Facebookon is.
A hatékony Facebook profilkezelés és a jó Facebook posztok 10 ismérve:
1. Ne kelljen továbbkattintani a posztodról!
Tudniillik az átlag Facebook felhasználó nem kattint tovább. Annyi inger éri az üzenőfalán, hogy többnyire csak görgeti a bejegyzéseket. Ha videót osztasz meg, az ne legyen hosszabb egy-másfél percnél.
2. Szépen, helyesen!
Ügyelj a helyesírásra és a korrekt fogalmazásra! A képviselt cég hírnevét nagyon könnyű helyesírási hibákkal lerontani. A hibák a megbízhatatlanságot közvetítik az ügyfél felé, csorbítják a vállalkozás hitelét.
3. Légy rövid!
Sokkal könnyebb több mondatban elmondani az üzenetünket, éppen ezért nagy ügyességet igényel a rövid, tömör fogalmazás, ami átjuttatja az információt, mégsem "terheli meg" a Facebook felhasználót. Írj 2 vagy 3 mondatot, de az jól legyen megfogalmazva!
4. Használj képet!
Nyilván nem elég az a 2-3 mondat, amit fentebb említettünk. Az ember vizuálisan sokkal inkább motiválható, mint pusztán szavakkal. Nagy sikere van a "cukiságfaktort" kihasználó képeknek, ilyenek a babákról, kisállatokról, szülő gyerek kapcsolatáról készült képek, ugyanakkor kellő hatást lehet elérni a személyes hangvételű képekkel is, az emberek szeretik megismerni, ki van az oldal mögött.
5. Ne legyél lájkvadász!
Miután lecsengett a Facebook-őrület első pár hulláma, tapasztalatból tudjuk, hogy nem a lájkolók száma, hanem azoknak minősége számít! Inkább legyen kevesebb, de aktívabb követőd!
6. Légy jelen folyamatosan!
Ennek a tanácsnak az előző fényében van csak értelme. Ha megszerezted a számodra fontos embereket, folyamatosan küldj feléjük impulzust! Vajmi kevés értelme van ugyanis indifferens emberek számára időt, energiát és pénzt pazarolni.
7. Adj át információt!
Tájékoztass! Akár a cégedről, a szolgáltatásaidról, a termékeidről, a munkatársaidról. Figyeld a világot a vállalkozásod szemszögéből!
8. Tegnap? Az már a múlt!
Légy naprakész, friss! A pár napja felröppent hírekre már mindenki csak legyint. Szólj, ha változás van a cégnél. Akkor is, ha még csak várható.
9. Humor és személyesség
A humor és a személyes információközlés bizalmat épít, segít abban, hogy közel kerülj a Facebook oldalad kedvelőihez, emberibbnek fognak érezni.
10. Adj a követőidnek!
Érezzék magukat különlegesnek! Külön kedvezményt ajánlhatsz fel nekik. Nyereményjátékok indításával interakcióra buzdíthatod őket, így az oldalad látogatottsága is nőni fog. Korrekt nyeremény felajánlásával egészen biztosan nem maradnak majd el a megosztások, ami pedig új potenciális ügyfeleket jelenthet számodra!
+ 1. Ha mindezekkel megvagy, HIRDESS!
Kis anyagi befektetéssel tízezrekkel ismertetheted meg magad. Figyelj, hogy a célcsoportodat szólítsd meg és releváns információt promotálj!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Feliratkozom a hírlevélre