2014.02.27. 15:54
A not provided rejtély
A Google Analytics szolgáltatást használók között elindult a találgatás, vajon hogyan, milyen módon tudnánk kicselezni a Google legújabb fejlesztését, miszerint azokat a kulcsszavakat, amelyeket az oldalunkra látogató felhasználók a Google fiókjukba bejelentkezve írnak a keresőbe, not provided-ként szerepelteti a honlapunk statisztikájában.
A Google ingyen már nem támogat
A Google a fiókjaikba bejelentkezett egyéni felhasználókat ugyanis biztonságos kapcsolaton belül szolgálja ki, a tőlük érkező adatokat eltitkolja előlünk. Tavaly január óta azonban már a saját, Chrome böngészőjén keresztül érkezett forgalmat is titkosítottként kezeli, sőt, szeptember óta már nem is kell bejelentkezve lenniük a felhasználóknak, a kulcsszavak mégsem jelennek meg Google Analytics statisztikánkban. Többen úgy vélik, hogy ezen lépések a Google Analytics szolgáltatásának fizetőssé válását készítik elő. Nem tudjuk, tény azonban, hogy a not provided-ként megjelenített keresőszavak aránya mára elérte a 80-90%-ot is, vagyis nem vagyunk tisztában azzal, milyen kulcsszavakkal érkeztek hozzánk a látogatóink.
Hogyan jön képbe a Keypozi?
Minden cég tisztában van a saját profiljával. Egy suszter példának okáért olyan látogatókat vár a honlapjára, akik minimum javíttatni, de leginkább elkészíttetni szeretnék a cipőjüket, és valljuk be, nem igazán célcsoport számára a varrócérna kulcsszóval böngésző felhasználó. A cél tehát, hogy a bennünket érdeklő kulcsszavak esetében a találati listákon a lehető legelőrébb helyezkedjen el honlapunk. Ennyit mindenképpen megtehetünk, ha már azt nem tudjuk mérni, hogy általában milyen keresőszóval érkeznek hozzánk a látogatóink.
A tennivalónk tehát nem más, minthogy garantáljuk, hogy a profilunkra legrelevánsabb keresőszavak esetében mi legyünk a Google találati listájának első helyén.
Így van a legtöbb esélyünk arra, hogy a keresőben böngésző felhasználók a felkínált lehetőségek közül bennünket válasszanak.
A KeyPozi alkalmazás megmondja Önnek, hogy jelenleg bizonyos kulcsszavakat tekintve honlapja hol helyezkedik el a találati listában, és amennyiben nem elégedett az eredményével, azt is megmondjuk Önnek, hogyan kerülhet előrébb.
Mit tegyen?
Első lépésben tehát a Keypozi felméri, hogy vállalkozásának honlapja az Ön vállalkozását érintő legrelevánsabb kulcsszavak esetében most hol helyezkedik el a találati listán.
Második lépésben keresőmarketing eszközöket felhasználva elősegítjük, hogy minden releváns kulcsszó esetében az Ön honlapja az elsők között legyen.
Harmadik lépésben – szintén a KeyPozi segítségével – azt is megfigyelheti, hogy konkurensei hogyan állnak Önhöz képest.
Negyedik lépésben pedig visszakanyarodunk a Google Analyticshez, és megnézzük, nőtt-e a általánosságban a Google-ről kulcsszóval érkezett látogatók száma.
(Forrás: http://www.kaushik.net/avinash/google-secure-search-keyword-data-analysis/)