Trehány kivitelezés

2 órája

Nemrég készült el, máris repedezik a vásárhelyi Tóth malom utca aszfaltja

Soron kívüli garanciális bejárást kezdeményezett hódmezővásárhelyi önkormányzat egy idén februárban átadott új útszakaszán. A Tóth malom utca újonnan épített részén az úttest széle ugyanis repedezik, az útszél és a szegélykő több helyen elvált, van, ahol akkora a rés, hogy még a kezünk is befér. Kipróbáltuk.

Kovács Erika

Olvasónk hívta fel a figyelmünket, hogy a Tóth malom utca nyolc hónapja átadott új útszakasza már több helyen is megrepedt.

Tóth malom utca, Hódmezővásárhely, Márki-Zay Péter, önkormányzat, talaj
Csúnya repedések láthatók a Tóth malom utca új szakaszán. Fotó: Kovács Erika

A talajterhelési vizsgálatok rossz eredményt hoztak

A Tóth malom utca új szakasza a szennyvíztelep és a Kaszap utca laktanya felőli végében lévő körforgalom között épült meg, 388 méter hosszú és mintegy 100 millió forintba került. Az önkormányzat azért építette, hogy valamennyire tehermentesítse a Kaszap utcai körforgalmat, illetve lerövidítse az utat Újváros felől a központba.

Az építkezés azonban nem ment simán. Márki-Zay Péter tavaly júliusban a városi tévében jelentette be, hogy a talajterhelési vizsgálatok rossz eredményt hoztak, de a közbeszerzés nyertese az eredetileg vállalt árban oldja meg a talaj stabilizálását, hogy megfelelően terhelhető legyen az út. A polgármester akkor még úgy tájékoztatott, hogy 2023 augusztus végére, vagy szeptember elejére készül el az útszakasz, de több hónapot csúszott a befejezése.

A Tóth malom utca lakói nem örültek

A régi szakasz lakói nem örültek, hogy megnövekszik a forgalom, annak meg főleg nem, hogy következő lépésben, a régi szakasz jövőbeni felújításakor – mivel kerékpárutat is építenek – lesznek, akiknek arrébb kell majd rakniuk a kerítésüket.

Van még egy furcsaság az úttal kapcsolatban, az, hogy a régi és az új szakasz között több mint 1 méter a szintkülönbség, amelyet a vásárhelyiek hullámvasútnak neveztek el. Itt egyébként 20 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, aki járt arra, tudja, hogy nem ok nélkül.

Soron kívüli garanciális bejárást kezdeményeznek

Lapunk megkérdezte az önkormányzatot, mi az oka, hogy ilyen rövid időn belül ennyit romlott az út állapota. Megkérdeztük azt is, hogy összefüggésben van-e azzal, hogy már a közbeszerzés nyertesének kihirdetése után derült ki, hogy a talajterhelési vizsgálatok eredménye rossz. Azt is szerettük volna megtudni, alkalmas volt-e egyáltalán ez a terület az útépítésre.

A rövid válaszában azt írta az önkormányzat, az úttest repedései miatt az önkormányzat soron kívüli garanciális bejárást kezdeményezett a kivitelezővel, ami valószínűleg már a jövő héten lezajlik. „A kivitelezés során 2310 négyzetméteren megerősített talajstabilizáció került az útalap alá. A talajterheléses vizsgálat még a kivitelezés megkezdése előtt megtörtént a talajcserével együtt. Miután ez nem javította megfelelő mértékben a teherbírást megkezdődött a talajstabilizáció” – írták hírportálunknak.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában