2024.02.02. 18:10
Az ország minden részéről érkeztek diákok a döntőbe – Galéria
Több mint négyszáz középiskolás diák érdeklődését keltette fel az SZTE Olasz Tanszékének országos nyelvi versenye, amelynek első fordulóiban interaktív szabaduló szobákban kellett kihívásokat teljesíteni a versenyzőknek. A kétnapos döntő pénteken kezdődött a szegedi bölcsészkar épületében 45 diák részvételével.
A versenyre előzetesen 401 diák jelentkezett, közülük 171 tanuló küldte be az első forduló feladatlapját.
Fotó: Karnok Csaba
Az egész ország diákságát megmozgatta a Szegedi Tudományegyetem Olasz Tanszéke második olasz, középiskolai tanulmányi versenyével, amelynek döntője pénteken kezdődött a szegedi bölcsészkaron. Pécsről, Győrből, Székesfehérvárról, Sárospatakról, Egerből, Miskolcról és a fővárosból is érkeztek versenyzők Szegedre.
Dávid Kinga főszervező, a tanszék docense elmondta, a végső megmérettetést egy háromfordulós, levelezős versenyszakasz előzte meg. Az első forduló tétje egy interaktív szabaduló szobába való belépést biztosító kód megszerzése volt. A további feladatlapokat pedig a szabaduló szobák kihívásainak teljesítésével tudták birtokba venni a diákok.
A verseny során feldolgozott témakörök és feladatok valójában egy mese, elbeszélés történetéből nőnek ki. A feladatlapok megoldásával tehát egyszerre ismernek meg a diákok egy irodalmi szöveget és szereznek széleskörű tájékozottságot különböző standard, az iskolai tananyaghoz kapcsolódó témakörök szóanyagában, gyakorolják a nyelvtanulás fontos elemeit képező grammatikai ismereteket, és szereznek nagy jártasságot az olasz nyelvű szövegértés és szövegalkotás területein
– mondta el lapunknak Dávid Kinga.
A levelezős szakasz feladatainak összeállítása során nagy hangsúlyt fektettek a játékosságra.
Sok pozitív visszajelzést kaptunk a közoktatásban dolgozó olasztanároktól, hogy mennyire élvezték a fiatalok a munkát, és milyen jól mérhető a pozitív irányú változás azoknak a diákoknak az órai munkájában, feladatmegoldási stratégiájában, akik részt vettek a versenyen
– folytatta a főszervező.
A hasonló nyelvi tanulmányi versenyektől eltérve nem tiltották a versenyzőknek az online felületek forrásként történő használatát, még a döntőben is használhattak segítségként online szótárt egy-egy szó jelentésének felkutatásához. Ezzel is az egyéni tanulási útvonalak kialakítására igyekeztek ösztönözni a diákokat, mert a verseny legfőbb célja kezdettől fogva az olasz nyelvet tanuló fiatalok motivációjának támogatása volt.
Az ország minden részéről érkeztek diákok a döntőbe – Galéria: Karnok Csaba
A versenyre előzetesen 401 diák jelentkezett, közülük 171 tanuló küldte be az első forduló feladatlapját. A döntőbe 45 fiatal jutott be, ahol Gyenge Zoltán, a szegedi bölcsészkar dékánja és Zentainé Kollár Andrea tanszékvezető köszöntötte őket a patinás Auditorium Maximumban. A győztes diákok többek között plusz intézményi pontokat kapnak a felsőoktatási felvételi eljárásban.