2023.01.06. 15:17
Bevált a közös adatbázis, több ezer elhagyott tárgy került vissza a gazdájához
Tavaly tavasz óta kerülnek közös adatbázisba a MÁV-Volán-csoport vonatain és autóbuszain elhagyott tárgyak, tulajdonosaik az éjjel-nappal elérhető MÁVDIREKT-nél érdeklődhetnek.
Fotó: Frank Yvette
A vonatokon, buszokon és állomásépületekben többnyire telefonokat, pénztárcát, bankkártyát, kistáskákat, hátizsákokat, tornazsákokat, bőröndöt, iratokat, okmányokat, könyveket, ruhaneműt (kabát, pulóver, sapka), szemüveget, esernyőt, kulacsot és bizsukat felejtenek az utasok. A legértékesebb elhagyott tárgyak nagyságrendileg néhány százezer forintot értek. Az elmúlt évben 11.735 talált tárgyat adtak le a vasútársaság, és 7035-öt a busztársaság részére. Ezek közül mintegy 11 ezer tárgy került vissza a tulajdonosához - olvasható a MÁV közleményében.
A MÁV-Volán-csoport 2022-es fejlesztése során a MÁV-START-hoz hasonlóan a Volánbusz is központosított elektronikus talált tárgy-nyilvántartást vezetett be, 2022. március 1. óta pedig egységes adatbázisba kerülnek a vonatokon és a buszokon, valamint az állomásokon elhagyott értékek. Ezek a rögzítést követően egyből megjelennek a MÁVDIREKT rendszerében.
Az utasok az éjjel-nappal hívható telefonszámok valamelyikén (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel (volt Telenor) hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999) érdeklődhetnek ott felejtett értékeik után. A visszaszolgáltatás a MÁVDIREKT által megadott helyszínen, csak a tárgy jellemzőinek megadásával és azonosítását követően lehetséges.