2022.11.08. 14:32
Interaktív paneleket kapott az Aranyossy-iskola
Hatalmas, projektor nélkül működtethető interaktív panelekkel szerelték fel az Aranyossy-iskola tantermeit, de megtartották a hagyományos oktatási formát is. Az eltérő nevelési igényű gyerekek lelkesek és motiváltak.
Hagyomány és modernitás az oktatásban. Fotó: Tábori Szilvia
A sajátos nevelési igényű tanulókat kitűnően motiváló új interaktív táblákkal szerelték fel a vásárhelyi Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola hat tantermét. Mint azt Csordás-Makó Ildikó intézményvezető lapunknak elmondta, az eszközök használata koncentrált figyelmet kíván a tanulóktól, mindannyian lelkesen használják valamennyi tanórán. A pedagógusoknak pedig hatalmas segítséget ad az egyéni képességekhez alkalmazkodó oktatáshoz. A gyerekek egyénileg és csoportban is dolgozhatnak, így szintén többféle készségük fejleszthető.
A táblákhoz nincs szükség projektorra, lényegében hatalmas monitorként funkcionál számítógéppel összekapcsolva. Többféle felkínált program közül válogathatnak a pedagógusok, de saját maguk is készíthetnek a tananyagnak megfelelőt.
– A kommunikációs képesség, a társas kapcsolatok egészséges fejlődéséhez elengedhetetlen értéket közvetítő hagyományos oktatási forma sem szorulhat ki azért iskolánk életéből – hangsúlyozta Csordás-Makó Ildikó. Hozzátette, a mértéktartás, a helyes és egészséges arány már csak azért is különösen hangsúlyos, mert ügyelni kell a számítógép személyiségformáló, károsító hatásaira. Az intézményvezető azt mondta, gyógypedagógus kollégái évek óta használnak interaktív táblákat és egy belső tudásmegosztással egymásnak ajánlják a hatékony és bevált oktatási programokat. De az iskolába gyakorlatra érkező gyógypedagógiai hallgatók is számtalan új alkalmazást, oktatóprogramot ismernek.
Az autista specifikus csoportok egyikének osztályfőnöke, Gardi Jánosné lapunknak azt hangsúlyozta, hogy a nem beszélő autista tanulókkal az interaktív tábla érintős lehetőségeit használják ki. Ők finommotorikus gyengeségeik miatt nehezen használják a ceruzát, ezért hatalmas sikert ad nekik, hogy kisebb küzdelemmel hagyhatnak nyomot, tudnak leírni egy betűt, számot, vagy végeznek el egyéb feladatot. Egyelőre még tanulják az új technikát, de láthatóan leköti és motiválja őket.