2021.09.25. 15:16
Pedagógusok játszóterévé változott a színház
Több mint tucatnyi pedagógus jelentkezett a Szegedi Nemzeti Színház színházpedagógiai alkotótere, a Kooperáló keretében szervezett, szombati workshopra. Ez alkalommal a közösségépítés játékos technikáit sajátíthatták el a résztvevő tanárok Kállai Ákos drámapedagógus vezetésével.
Játszva tanulták a pedagógusok a közösségépítés módszereit. Fotó: Török János
Fotó: Török János
A kimondottan pedagógusoknak szervezett, színházi workshop ötletgazdája Almádi Róbert, a szegedi Tömörkény István Gimnázium magyartanára.
– Sok pedagógus továbbképzésen vettem részt, de egyiket sem éreztem gyakorlatorientáltnak. Ezért kerestem fel Kállai Ákost, aki a színházi előadások kapcsán nagyon jó felkészítő és feldolgozó foglalkozásokat tart diákoknak. Javasoltam, hogy tanároknak is szervezhetne foglalkozásokat abban a témában, hogy hogyan lehetne akár színházpedagógiai módszerekkel még érdekesebb órákat tartani az iskolákban – mondta el lapunknak.
A Kooperáló vezetője, Kállai Ákos tavaly tartotta az első foglalkozást, mely során az irodalom került fókuszba.
– A mostani cél pedig, hogy a pedagógusok olyan játékokat, gyakorlatokat sajátítsanak el, melyek segíthetnek, hogy az osztályközösségek dinamikáját formálják, erősítsék. A sok online tanulás után szerintem a közösségépítésre most nagyon nagy szükség van – közölte.
A résztvevők között volt, aki még csupán készül a pedagógus pályára. Korsós Dóra negyedéves, magyar-dráma szakos hallgató már második alkalommal jelentkezett a tanári workshopra.
– Szeretném majd a későbbiekben az itt tanult játékokat beépíteni az óráimba. Meg szeretném mutatni a diákoknak, hogy az irodalom nem arról szól, hogy bemagoljuk a költők, írók életrajzát. A tavalyi workshop is nagyon jó volt, matek- és biológia tanárok is részt vettek rajta, és tőlük is azt hallottam, hogy nagyon hasznos technikákat tanultak – fejtette ki.
A résztvevők többsége azonban már gyakorló pedagógus volt, mint Gera Zsuzsanna és Eperjesi Tímea gyógypedagógusok. Elmondták, drámapedagógiát és mozgásos gyakorlatokat is alkalmaznak a speciális nevelési igényű diákok fejlesztése során, és mindenekelőtt módszereik tárházának gyarapítása céljából érkeztek a workshopra.