Rangos díjat nyert Nagy László szegedi rajztanár

2020.04.25. 20:26

Minden gyermek csiszolatlan gyémánt

MOL Mester-M Díjat kapott Nagy László szegedi rajztanár, akiért rajonganak tanítványai. Nagy László a tanári pályát kincskeresésnek tartja, a pedagógust gyémántcsiszoló mesterhez hasonlítja.

Tóth A. Péter

Szeged 2020.04.21. Mester-M Díjat kapott Nagy László szegedi pedagógus Képen: Fotó:Török János

Fotó: Török János

– Nincsen tehetségtelen gyermek, valamiben minden diák ügyes. Akinek esetleg a kézügyessége nem a legtökéletesebb, abban biztosan ott rejlik más képesség, készség, amellyel érvényesülni tud. A kimondott szónak ereje van, lehet vele egy egész életre építeni, de rombolni is. Igyekszem mindig buzdítani vele diákjaimat – mondta Nagy László, aki a díjat megtisztelésnek tekinti.

A MOL Mester-M Díj azoknak az áldozatkész tanároknak, ed­­zőknek a munkáját ismeri el, akik ösztönzik a tehetséges gyerekeket a sport, a művészet és a tudomány területén, ezzel együtt emberileg is tanítványaik példaképei. Idén tíz tanár és ed­­ző kapta meg az elismerést, köztük Nagy László, a szegedi Tömörkény-gimnázium tanára.

Egy színes egyéniség

Nagy László művészettörténetet, vizuális kultúrát és médiaismeretet tanít immár 17 éve. A szegedi pedagógus édesanyja ösztönzésére döntött a tanári pálya mellett. A pedagógushivatás mikéntjébe a tanítási gyakorlata során kóstolt bele, akkor tapasztalta meg először a szakma szépségeit: a gyerekek őszinte szeretetét és a csillogó szempárok ösztönző erejét.

– A gyerekek szeretik, hogy őszinte vagyok. Minden órámon próbálom magamból kihozni a tőlem telhető legtöbbet. Interaktív órákat tartok, a multimédiás eszközök bevonásával. A Web 2.0 generáció növendékeivel igyekszem megtalálni a megfelelő hangot – amit a felgyorsult világunkban nem is olyan egyszerű –, keresem az igényeiket – mondta a munkamódszeréről.

Tanítványaival több mint száz országos versenyeredménnyel büszkélkedhet, hátrányos helyzetű diákok koordinátora, egyetemi hallgatók szakvezetője, tehetségápoló nyári szakköröket vezet, 3D animációs és fotós-videós szakkört szervez, összefogja az iskolaújság és az iskolarádió szerkesztését, és kiváló rajz- , művészettörténet- és médiaismeret-órákat tart a Tömörkényben.

A 2007-ben alapított MOL Mester-M Díjra a pedagógusokat általában egykori tanítványaik jelölik.
Fotó: Török János

Minden gyermek igazi drágakő

– A pedagógusi pálya kincskeresés. A gyermek olyan, mint a csiszolatlan drágakő. A pedagógus a gyémántcsiszoló mester. Alakítanunk, forgatnunk kell a kezünkbe került gyémántot, ahhoz, hogy a legszebb fényében ragyoghasson – fogalmazott.

Egyedi és megismételhetetlen

Az ambiciózus tanár úgy véli, a gyerekek egyszeriek, egyedi­­ek és megismételhetetlenek, a maga nemében mindegyiküket kincsnek kell tekintenünk. Akad, akiben könnyebb felfedezni a veleszületett tehetséget, van, akivel kapcsolatban hosszabb idő szükséges, a tehetség azonban utat tör magának. A kincskeresés folyamatában azonban elengedhetetlen a bizalom.

– Ha a diák érzi, hogy számíthat rám, hamarabb megmutatja a benne rejlő képességeket. Van, hogy önmaga sem hiszi, hogy va­­­lamiben lehet kiemelkedőbb a társainál, ekkor jön segítségül a tehetséggondozás, a szunnyadó parázs felizzítása. Óráim fontos fűszere a humor. Vallom, hogy aki másokat felderít, maga is felderül – tette hozzá.

Nagy László szeret festeni és grafikákat készíteni, de sok egyéb teendője mellett az al­kotásra mostanában nem jut ideje. A jövőben pedagógusi fel­­adatai mellett szeretne saját alkotói tevékenységére is több időt szánni.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában