2024.10.14. 18:50
Újra él a tramtrain álma Makón
Farkas Éva Erzsébet programbeszédében ismét szóba került Makó várható csatlakozása a tramtrain egyelőre csak Hódmezővásárhelyt és Szegedet összekötő hálózatához. A vasútvillamos ötlete 19 évvel ezelőtt merült fel először.
– Bekapcsoljuk Makót is a tramtrain hálózatba. Ennek folyamatát, előkészületeit már országos szinten megkezdtük – pontosan ezt mondta az elkövetkező öt éves ciklus terveit felvázoló programbeszédben a vasútvillamos ügyével kapcsolatban Farkas Éva Erzsébet, a város polgármestere. A múlt szerdai, városházi beszédnek erre az elemére sokan felfigyeltek – mi legutóbb idén márciusban írtunk arról, hol tart a beruházás előkészítése.
Vasútvillamos a kiemeltek között
Márciusban a Világgazdaság cikke alapján számoltunk be arról, hogy a makói tramtrain is a között a 25 közlekedési beruházás között van, amit már az uniós támogatás megérkezése előtt, a hazai költségvetésből elkezdenek előkészíteni. Ez alighanem tényleg elkezdődött, és erre utalt a városvezető. A Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztésének előkészítésére 2,7 milliárd forintot különített el a kormány.
Két évtizedes ötlet
Lapunkban egyébként 2005-ben írtunk először a Makó–Szeged közti vonal ötletéről, az első, Szegeden készíttetett terveiről pedig pontosan kilenc évvel ezelőtt. Az akkor tárgyalt anyag szerint a szegedi 1-es villamos vonalán közlekedő járat a nagyállomás térségében összekapcsolódna a Szeged–Makó vasútvonallal – ehhez kell az új szegedi vasúti Tisza-híd is –, és azon át jut el Makóig. Ott a Maros-hídnál ágazik majd ki a meglévő vasútvonalból, és a 43-as főút városi szakaszán jutna a buszpályaudvarig.