Kiemelt projekt

2 órája

Újra él a tramtrain álma Makón

Farkas Éva Erzsébet programbeszédében ismét szóba került Makó várható csatlakozása a tramtrain egyelőre csak Hódmezővásárhelyt és Szegedet összekötő hálózatához. A vasútvillamos ötlete 19 évvel ezelőtt merült fel először.

Szabó Imre

– Bekapcsoljuk Makót is a tramtrain hálózatba. Ennek folyamatát, előkészületeit már országos szinten megkezdtük – pontosan ezt mondta az elkövetkező öt éves ciklus terveit felvázoló programbeszédben a vasútvillamos ügyével kapcsolatban Farkas Éva Erzsébet, a város polgármestere. A múlt szerdai, városházi beszédnek erre az elemére sokan felfigyeltek – mi legutóbb idén márciusban írtunk arról, hol tart a beruházás előkészítése.

tramtrain, vaústvillamos, Makó
A vasútvillamos ezen az úton közlekedne Makón. Fotó: Szabó Imre

Vasútvillamos a kiemeltek között

Márciusban a Világgazdaság cikke alapján számoltunk be arról, hogy a makói tramtrain is a között a 25 közlekedési beruházás között van, amit már az uniós támogatás megérkezése előtt, a hazai költségvetésből elkezdenek előkészíteni. Ez alighanem tényleg elkezdődött, és erre utalt a városvezető. A Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztésének előkészítésére 2,7 milliárd forintot különített el a kormány.

Két évtizedes ötlet

Lapunkban egyébként 2005-ben írtunk először a Makó–Szeged közti vonal ötletéről, az első, Szegeden készíttetett terveiről pedig pontosan kilenc évvel ezelőtt. Az akkor tárgyalt anyag szerint a szegedi 1-es villamos vonalán közlekedő járat a nagyállomás térségében összekapcsolódna a Szeged–Makó vasútvonallal – ehhez kell az új szegedi vasúti Tisza-híd is –, és azon át jut el Makóig. Ott a Maros-hídnál ágazik majd ki a meglévő vasútvonalból, és a 43-as főút városi szakaszán jutna a buszpályaudvarig.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában