2024.03.30. 14:45
Lesz-e jövője a Continental makói üzemének?
A Continental makói üzeme a város legnagyobb munkáltatója. Archív fotó: Szabó Imre
Mindenkinek áldozatokat kell hozni és egy irányba kell tartanunk
– többek között ezt nyilatkozta az utóbbi időben a sztrájkok, elbocsátások miatt fókuszba került makói üzemmel kapcsolatban a Continental vállalatcsoport új országigazgatója, Keszte Róbert az autopro.hu autóipari szakportálnak.
A vezető szerint a helyi konfliktusunkat elsősorban az okozza, hogy a helyi szakszervezet gyakran nem tartja szem előtt a vállalat hosszútávú céljainak támogatását, miközben a cél az, hogy fenntartható jövője legyen a makóiak által csak gumigyár néven emlegetett üzemnek a mostani nehéz környezetben.
A makói gyár belső égésű motorok hűtés-fűtés rendszeréhez gyárt csöveket, amelyek zöme dízelmotorokhoz készül. 2017-ben 46, 2023-ban viszont már kevesebb mint 16 százalék volt az európai újautó-eladásokban ennek részaránya, miközben az autógyártás is csökkent
– tette hozzá magyarázatként.
A jövő záloga véleménye szerint az elektromos átállás, de ez csak úgy lehetséges, ha a csapat minden tagja összefog és mindenki egy irányba húz. Keszte hangsúlyozta, az elektromos autónak is szüksége van hűtő-fűtő rendszerre, ám ennél a hajtástechnológiánál a motor helyett az akkumulátort kell hűteni vagy fűteni. Makón ilyen, műanyag csöveket egyelőre kis mennyiségben gyártanak. Ahhoz, hogy az új megrendelők számára vonzó megoldásokat tudjanak adni, versenyképes költségstruktúrára van szükség.
Ehhez mindenkinek meg kell hoznia a maga áldozatát: a Continental azt, hogy pénzt fektet a makói gyárba, új gyártósorokat, új gépeket vesz. A másik oldalról együttműködő hozzáállásra van szükség, amikor a jövőről tárgyalunk
– emlékeztetett.
Ez a kooperáció eddig kevésbé működött Makón, pedig a kollégáknak meg kell érteniük, hogy támogatniuk kell az átalakulási folyamatot, még ha ez nehézségekkel is jár
– jelezte.