2023.11.22. 16:52
Álláslehetőségek pénzügyi munkakörökben Salgótarjánban
A pénzügyi munkakörök rendkívül felelősségteljes állások, hisz betöltőik többek között egy adott cég vagy intézmény pénzügyi stabilitásának megteremtésében működnek közre. Az efféle munkakörökben történő elhelyezkedésre természetesen Salgótarjában is adottak a lehetőségek a jól felkészült szakemberek számára. Következzen néhány példa ezen állásokra vonatkozóan!
Forrás: SalgotarjanAllas.hu
Könyvelő
A könyvelői munkakör az egyik leggyakoribb lehetőség a pénzügyi és számviteli állások tekintetében. Salgótarján vonatkozásában is gyakran lehet találkozni efféle hirdetésekkel, nemrégiben például a SalgotarjanAllas.hu weboldalán jelent meg egy könyvelői álláshirdetés, méghozzá egy könyvelőiroda révén.
A könyvelői tevékenységi kör meglehetősen komplex. A pozíció betöltőjének alapvető feladata a pénzügyi tranzakciók rögzítése, illetve az adott vállalat bevételeinek és kiadásainak a nyomon követése. Felelőssége továbbá, hogy naprakészen tartsa a pénzügyi nyilvántartásokat, méghozzá annak érdekében, hogy pontos és aktuális információk álljanak rendelkezésre a vállalat pénzügyi helyzetéről.
Elkészíti ezenkívül az éves beszámolót és az adóbevallásokat, illetve eleget tesz a cég adatszolgáltatással kapcsolatos kötelezettségeinek. Fontos felelőssége, hogy aktív részt vállaljon a havi-, negyed-, és éves zárási feladatokban. Mindemellett pedig gyakran együttműködik a vállalat más részlegeivel, például a pénzügyi vezetőkkel, hogy ezzel biztosítsa az összehangolt pénzügyi adminisztrációt.
Bérszámfejtő
A bérszámfejtői állás szintén egy tipikus lehetőség Salgótarján pénzügyi álláskínálatában. A bérszámfejtő az a szakember, aki a vállalat dolgozóinak béreinek és juttatásainak adminisztrációjáért és feldolgozásáért felel. Az ilyen típusú munkakörök betöltésének elengedhetetlen feltétele a szakirányú bér- és tb ügyintézői végzettség, illetve a naprakész jogszabályi (adó, munkaügyi, TB) ismeretek.
A bérszámfejtő számolja ki és kezeli a dolgozók fizetéseit, beleértve a bér, juttatások, pótlékok, adók és levonások kiszámításait. Feladata továbbá a dolgozók be- és kijelentése, illetve a dolgozói nyilvántartások vezetése. Munkája során kapcsolatot tart a hatóságokkal és a munkavállalókkal egyaránt. Ezenkívül pedig riportokat és kimutatásokat is készít a vezetőség részére, többek között a bérekkel és költségekkel kapcsolatos mutatókról.
Pénzügyi asszisztens
A pénzügyi asszisztens munkakör szintén a gyakran előforduló pénzügyi lehetőségek körébe tartozik. A pozíció előnye, hogy a legtöbb esetben akár a frissen végzett pályakezdők által is eséllyel megpályázható. A feladatköre ugyanis többnyire támogató jellegű, ideális lehetőséget szolgáltatva ezzel a tapasztalatszerzéshez.
Ezen feladatkörbe olyan tevékenységek tartoznak, mint például a számlák kiállítása, illetve a beérkező számlák iktatása és könyveléshez történő előkészítése. A pénzügyi asszisztens munkája több adminisztrációs feladattal is együtt jár, beleértve a fájlok és dokumentumok rendszerezését, az adatbevitelt, illetve a pénzügyi nyilvántartások és adatbázisok karbantartását.
Mindemellett segít a pénzügyi adatok összegyűjtésében, a kimutatások és jelentések előkészítésében a pénzügyi vezetők számára. Ezenfelül pedig a kapcsolattartás is részét képezheti a munkájának, melynek során például ügyfelekkel, partnerekkel, beszállítókkal és egyéb érdeklődőkkel egyeztet, kommunikál.