Csongrád-Csanád vármegye

2023.08.03. 13:34

Lázár János: nem kap költségvetési pénzt, aki elárulta a hazáját

Hosszú interjút adott a Rádió 7-nek Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter beszélt arról, hogy külföldi pénzek érkeztek magyar politikusokhoz, hogy cserébe azok amerikai érdekeket szolgáljanak, de szó volt a vasútfejlesztésről is, és arról, hogy miért balesetezik szinte naponta a tramtrain.

Suki Zoltán

Archív Fotó: Karnok Csaba

Magyarországon a rendszerváltozás óta volt egy kompromisszum a mindenkori ellenzék, és a mindenkori kormánypártok között. Ez az volt, hogy az ország politikai vitáinak rendezésébe külföldi pénzeket nem vonunk be

 – jelentette ki a Rádió 7 Közös nevező című műsorában az építési és közlekedési miniszter.

Lázár János, aki a vásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője is hozzátette, a kompromisszum arról szólt, hogy mindenki magyar pénzből kampányol, mégpedig azért, mert a magyar emberek érdekeit akarják védeni, és a magyar embereket akarják segíteni.

Szerinte a 2022-es választás volt az első, és Márki-Zay Péter az első olyan miniszterelnök-jelölt, aki az amerikaiaktól és más külföldiektől nagyon komoly pénzeket fogadott el, azért, hogy a hazája sorsát az amerikaiak érdekeinek megfelelően befolyásolja. 

Ne söpörjük szőnyeg alá, ezt valaki hazaárulásnak nevezi. Én éppen ezért azt gondolom, hogy nem szabad annak az embernek a kezébe költségvetési pénzt adni, aki már bizonyíthatóan elárulta a hazáját és külföldi érdekeket szolgál 

– jelentette ki a miniszter.

Lázár János azt is elmondta, hogy ha külföldi érdekeket szolgáló polgármester választanak bármelyik magyar településen, mindenhol meg lesz a következménye.

Nem fogunk külföldi érdekeket szolgáló emberek kezébe költségvetési pénzt adni, és ezek a települések rosszul járnak. Szerintem sokkal egyenesebb, ha ezt nyíltan kijelentjük, és nem sunnyogunk

 – közölte Lázár János.

Az építési és közlekedési miniszter hosszan beszélt a vasút állapotáról is. Szerinte az elmúlt 40 évben komoly forráskivonás történt a MÁV-ból. Szerinte az, hogy a magyar vasút még működik, az kizárólag csak a cégnél dolgozóknak köszönhető. Lázár azt szeretné, hogy a kormány ne mondjon le a vasút fejlesztéséről, és dolgozzanak ki egy komoly fejlesztési tervet. Ebben szerinte jó úton halad, bár még van dolga az ügyben.

A probléma alapja, hogy a járműpark és a pálya is elöregedett, ezen pedig változtatnunk kell. Ezek rendbehozatala rengeteg pénzbe kerül, összesen 6 ezer milliárd forintról van szó egyébként

 – mondta.

A miniszter kifejtette, hogy most a balesetveszély elhárítása a legfontosabb, és előbb-utóbb külső forrásokat kell bevonni a vasútfejlesztésbe. A szárnyvonalak bezárását nehéz döntésnek értékelte, de közölte, hogy a biztonság mindennél fontosabb, ráadásul a vonatok pótlása buszokkal megoldható, és meg is oldották. 

Szóba került a műsorban a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain is. Ezzel kapcsolatban a miniszter azt mondta, tarthatatlan állapot, hogy a vasútvillamos szinte minden nap balesetezik. Mindezt azért, mert nem adják meg az elsőbbséget a kötött pályán haladó járműnek. A miniszter szerint éppen ezért van szükség a KRESZ módosítására, vagy legalábbis a közlekedési morál jelentős javítására.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában