2020.09.24. 17:58
Két vásárhelyi jóbarát kismotorral küzdötte végig a mini-Bamakót
Két hódmezővásárhelyi férfi robogóval teljesítette a mini-Bamakót, a Budapest–Makó Kalandrallyt. Az igencsak változatos terepen harminc kilométer/órás átlagsebességgel tették meg a négyszázötven kilométert. Estek is, buktak is, de szerencsére épségben célba értek.
Forrás: Szemenyei Ádám, Kis László
A 27 éves Kis László és a 47 esztendős Szemenyei Ádám barátok, mindketten egyazon taxitársaság munkatársai. Szeretik a kihívásokat, évente vállalnak be valamilyen extrém teljesítményt. Tavaly például körbebiciklizték a Balatont, méghozzá egy házilag készült, ötvenéves tandembicikli nyergében.
Akkora volt a robogó kereke, mint a talicskáé
Idén a két jó barát a mini-Bamakót, a Budapest–Makó Kalandrallyt teljesítette.
– Autóval szerettünk volna részt venni, de nem volt olyan kocsink, amit ne sajnáltunk volna a túrára. Így esett a robogóra a választásunk, amivel egyedivé váltunk a mezőnyben. A 100 indulóból csak mi voltunk robogósok – említette meg László.
– A mi kis robogóink kereke akkora volt, mint egy talicskakerék. Ezeket a motorokat kis távolságra és városi utakra tervezték – vette át a szót Ádám.
Elzsibbadt a tenyerük a kavicson rázkódástól
A Budapest–Makó Kalandrallyt szeptember elején rendezték meg, a mezőny Gyálról rajtolt. Az első napon Gyomaendrődön ért véget a futam, másnap pedig Makón gördültek be a célba.
– Gyomaendrődig 250 kilométert robogtunk földúton, erdős, lápos, ingoványos, olykor homokos talajon. Hogy ne sajnáljuk kitenni a pornak, piszoknak, egy törött kijelzőjű okostelefon volt a GPS-ünk, amit szigetelőszalaggal erősítettünk a kormányhoz – mesélte László.
– A második nap vasúti kavicson vezetett az út kilométereken át. Annyira rázott, hogy elzsibbadt a tenyerünk, alig tudtuk megmarkolni a kormányt. Utána kukorica- és napraforgóföldek mellett haladtunk. Nyeltük a port rendesen. Amikor elhúzott mellettünk egy 20 milliós terepjáró 120-szal, 10 percig álltunk, hogy egyáltalán lássuk egymást a porfelhőben, de ettől még nagyobb kaland volt a túra – idézte fel Ádám.
A nagy Bamakóhoz szponzorokat keresnek
A két barát időnként esett is, például amikor az aljnövényzet miatt nem látszott a kátyú vagy éppen azért, mert elmerültek a homokban. Az üzemanyag is behatárolta a lehetőségeiket. Az 5,5 literes tank csak 100 kilométerre volt elég. A földútról nem volt egyszerű kikevergőzni egy benzinkúthoz.
– 30 kilométer/órás átlagsebességgel tettük meg a 450 kilométeres távot, de 55-nél sosem mentünk többel. A Hódmezővásárhely–Gyál, illetve a Makó–Vásárhely távot is beleszámítva összesen 611 kilométert robogóztunk – összegezte László.
A mini-Bamako életre szóló kaland volt mindkettejüknek, és még a két motor is ép maradt.
László és Ádám regisztrációs lehetőséget kapott a 2022-es igazi Bamakóra. Szeretnének indulni, de ahhoz megfelelő autó és sok pénz szükséges, így most szponzorokat keresnek.