Szenzáció

2024.09.19. 12:16

Több mint 30 év után tér vissza a MotoGP és a Superbike Magyarországra

Jövő augusztusban a gyorsaságimotoros-világbajnokság, júliusban pedig a Superbike-vb fordulóját is megrendezik a Balatonfőkajár mellett elhelyezkedő Balaton Park versenypályán.

MW

Forrás: HUMDA

A létesítményben megtartott csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Superbike-vb mezőnye a július 25-27-i, a világbajnoki sorozatba tartozó MotoGP, Moto2 és Moto3 kategória versenyzői pedig az augusztus 22-24-i hétvégén látogatnak a Balaton melletti pályára.

A MotoGP 33, a Superbike pedig 35 év után tér vissza Magyarországra, a Balaton Park Circuiten pedig még végrehajtanak néhány kiegészítő fejlesztést, hogy a pálya megfeleljen a rendezéshez szükséges, úgynevezett Grade A licencnek. A szerződést 10 évre írták alá 2025-től 2034-ig, a Balaton Parkkal pedig három évre szól az együttműködés a promóteri és szervezői feladatokat ellátó, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.-vel.

A MotoGP és a Superbike a HUMDA szervezésében tér vissza Magyarországra
Forrás: HUMDA

Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. igazgatósági elnöke emlékeztetett rá, hogy 2019 augusztusában került sor az első "komolynak vehető" tárgyalásra a versenysorozatok jogtulajdonosával, a Dorna Sports-cal.

Az azóta elénk gördült akadályok és hátráltató tényezők ellenére a Dorna mindvégig konstruktívan állt a megvalósításhoz

– tette hozzá, és köszönetet mondott a magyar kormánynak, valamint Carmelo Ezpeletának, a Dorna Sports vezérigazgatójának. Kiemelte, a motoros versenysorozatok magyarországi futamainak megrendezésével járó turisztikai előnyöket, s úgy fogalmazott, a balatoni régiót ezek az események felhelyezik a világtérképre.

Az eredeti megállapodásunk 2024-től 2033-ig szólt, ezt módosítottuk most 2025-től 2034-ig tartóra. A jegyárak vizsgálata még folyamatban van, de azt gondolom, hogy mind a magyar, mind pedig a nemzetközi fizetőképes kereslet számára megfizethetők lesznek

– nyilatkozta Weingartner.

A létesítményben megtartott csütörtöki sajtótájékoztató
Forrás: HUMDA

Carmelo Ezpeleta emlékeztetett arra, hogy az 1992-ben, a Hungaroringen megrendezett verseny után ugyan nem tudtak visszatérni Magyarországra, de végig tartották a kapcsolatot a magyarokkal. Mint mondta, „rendkívül fontos” ez az ország a számukra, s mindannyiuk kívánsága az volt, hogy valamikor visszatérjen ide a gyorsaságimotoros-vb mezőnye.

Biztosak voltunk abban, hogy Magyarország kormánya és a HUMDA segítségével és közreműködésével mindez meg fog valósulni. A versenynaptárt nemsokára közzétesszük, itt pedig remélhetőleg remekül megy majd a pálya engedélyeztetési eljárása, és bízunk abban is, hogy a versenyek a nézőszám tekintetében is sikeresek lesznek

– jelentette ki Ezpeleta.

Walterné Dancsó Adrienn, a Balaton Park Circuit operációs igazgatója hangsúlyozta, nagy megtiszteltetés a számukra, hogy jövőre a Superbike-vb és a MotoGP mezőnye is náluk tér vissza Magyarországra.

„Adaptálnunk kell a pályát ezekhez a versenysorozatokhoz, így három helyen módosítani kell a nyomvonalat a bukóterek kibővítése miatt, illetve a pálya más pontjain új bukóterek is ki lesznek alakítva. Októberben elkezdjük a munkálatokat és március végére, április elejére reményeink szerint ezekkel el is készülünk” – mondta.

Hermann Henrik, a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) elnöke úgy fogalmazott, a szervezet minden szükséges támogatást megad ahhoz, hogy a versenyek megvalósulhassanak jövőre.

A magyar gyorsasági motorsport már sokat bizonyított nemzetközi vonalon is, de a sportág életében egy világesemény ideérkezése minden alkalommal komoly motiváció, és az utánpótlást is más alapokra tudja helyezni

– jelentette ki.

A sajtótájékoztató végén Talmácsi Gábor, a 125 köbcentiméter (most Moto3) 2007-es világbajnoka mutatta be a pályát és a tervezett módosításokat, valamint azt mondta, a 2-es és a 10-es kanyar közötti szakaszon terveznek mobil lelátókat építeni, így akár napi 40 ezer, vagy valamivel több néző is a helyszínen élvezheti a versenyeket.

„A MotoGP kategória motorjaival az előzetes számítások szerint nagyjából 1:35-1:40 perces köridőt lehet majd elérni a pályán, ennek értelmében akár 30 körös is lehet egy futam, ami azért nagy öröm, mert így a szurkolók hosszabb ideig élvezhetik a pályán zajló akciót”

– fejtette ki Talmácsi.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában