Turizmus

2023.11.09. 15:36

A kézzel írt üdvözlőkártya személyességét a robotok nem tudják pótolni

Az AI sok esetben segít és támogat, de a hibázási lehetőség miatt egyelőre célravezetőbb hibrid megoldásokat választani a szállodaiparban – vonta le a konkluziót a Brand Festivalon megtartott előadásában Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője.

MW

Orbán Ráhel szerint a személyességet a robotok nem tudják pótolni

Forrás: BDPST Koncept

A fesztivál hallgatóságát ugyan a szakember avatarja üdvözölte, Orbán Ráhel az „EQ vs. AI – Az érzelmi és a mesterséges intelligencia viszonya az idegenforgalmi szektorban" címmel megtartott prezentációban mégis arra hívta fel a hallgatóság figyelmét, hogy – bár az AI használata sok tekintetben támogatja az üzemeltetést – az emberi jelenlét nem tűnhet el teljesen a szállodaiparból. 

Az iparágat a „polikrízis" korában számtalan hatás éri, ugyanakkor a technológia jelenti az egyetlen pontot, ahol lépést tudunk tartani a jövővel 

– emelte ki, hangsúlyozva, hogy a szálláshelyek üzemeltetése során évek óta használnak AI alapú szoftvereket, többek között a revenue management, a sales és marketing, a biztonság, az energiahatékonyság területén. Ezeknek a programoknak a nagy részét jelenleg elsősorban a nagy szállodák tudják megfizetni, de a piac bővülésével párhuzamosan egyre több a „dobozos”, a kisebb szállodák számára is elérhető termék. 

Működésükben azonban egyelőre sok a hiányosság, ezért fontos, hogy a szolgáltatók edukáltak legyenek és tisztában legyenek az eszközök korlátaival.

A szoftverek a háttérben évek óta segítenek 

Szolgáltatói folyamatokat bemutatva Orbán Ráhel sorra vette, hogyan tudja a mesterséges intelligencia segíteni az üzemeltetést és a vendégélmény fokozását. A legismertebb terület, ahol az AI évek óta jelen van, a revenue management. 

Ezek a szoftverek évek óta támogatják a legjobb árak érvényesítését és a személyre szabott ajánlatok készítését, segítve ezáltal a profit maximalizálását és a rendelkezésre álló szobák kihasználásának optimalizálását.

A programok a housekeeping területén is nélkülözhetetlenek, csakúgy, mint a vendégprofilokat készítő CRM-rendszerek esetén. Ahogy a Verno House esetén korábban bemutatták, a BDPST-nél kiemelten fontos a narratíva készítése. 

Orbán Ráhel a Vörösmarty téren hamarosan nyíló Dorothea Autograph Collection Budapest „guest journey"-jét bemutatva beszélt arról, miként segít a mesterséges intelligencia abban, hogy az üzenet – jelen esetben a szálloda nevét adó Dorottya hercegnő kertszeretete – az egyes állomásokon minél hangsúlyosabban jelen legyen és megértésre találjon a vendégek körében.

A BDPST új szállodája esetén az AI csak háttértámogató szervként működik, de sok hotelben virtuális asszisztensként, robot bellboyként vagy avatarként a koncepció részét képezi és hangsúlyos az alkalmazása. 

Példaként hozta a Henna Hotel Japánt, melyben robotok segítségével minimalizálják az emberi erőforrás használatát.


A cikk folytatása a Turizmus.com oldalán érhető el!

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában