2022.07.31. 16:00
Érkezik az első közvetlen kínai konténervonat
A kínai főváros mellől, a tengeri kikötők szárazföldi átrakó központjából indult az első közvetlen konténervonat Kína és Magyarország között, amely hamarosan befut a Budapest melletti logisztikai terminálra. Száz konténerben főként napelemeket hoznak – írja a Magyar Nemzet.
Elindult az első közvetlen konténervonat Kína és Magyarország között, amely július 15-én indult el a Hebei tartománybeli Sicsiacsuang (Shijiazhuang) nemzetközi szárazföldi kikötőből.
Úticélja a BILK budapesti intermodális terminálja, 18 napos menetidővel, vagyis augusztus elején várható az érkezése
– tette közzé a Railfreight.com. A szerelvény az Erenhot határátkelőn lépett be Mongóliába, majd Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon és Csehországon keresztül jut el Budapestig a Kína–Európa vasúti cargo fő útvonalán. A vonat száz konténerben fotovoltaikus modulokat, generátor-alkatrészeket és egyéb exportárut szállít.
A szolgáltatást egy a kelet-közép-európai együttműködés iránt elkötelezett ipari park és a Magyarország–Kína Üzleti és Logisztikai Együttműködési Park közösen fejlesztette ki, partnerük a Shijiazhuang International Dry Port.
A szárazföldi kikötő (angolul dry port) olyan logisztikai terminál, amelyet egy vagy több tengeri kikötővel kötnek össze, többnyire vasút révén.
A teljes cikk ITT olvasható.
Borítókép: A BILK-terminálra érkezik majd a kínai konténervonat / Magyar Nemzet / Kurucz Árpád