2021.11.21. 11:33
Kötelező olvasmányként adták fel negyedikeseknek a transznemű fiúról szóló könyvet
Általános iskolás gyermekeket, ötödik osztályos korig a szüleik tudta nélkül oktattak gender-elméletre, transzneműségre, nemi identitásra és a társadalmi igazságosság normáira.
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
A gyermekeket arra kötelezték a West Hartfordi általános iskolákban az Egyesült Államokban, hogy transzneműségről, nemi identitásról és a társadalmi igazságosság normáiról szóló órákon vegyenek részt,
miközben a szüleik semmit se tudtak az iskolai ideológiai neveléséről
- számol be róla a V4NA Hírügynökség.
Miután számos információ és egy tanterv is nyilvánosságra került a Connecticut állam iskoláiban tartott érzékenyítő órákról, a tankerületben tanuló diákok szülei felették a kapcsolatot a Parents Defending Education (PDE) nevű nonprofit szervezettel, hogy kifejezhessék a kisgyermekeik oktatásával kapcsolatos aggodalmaikat. A PDE szervezet ellenzi a társadalmi igazságosság és a kritikus fajelmélet tanítást az iskolákban, és segíti azon szülőket, akik fel akarnak lépni gyermekeik ideológiai érzékenyítésével szemben.
Az egyik szülő azzal kapcsolatban fejezte ki aggodalmát, hogy a negyedik osztályos gyermekének egy olyan kötelező olvasmányt kellett elolvasnia, ami egy transznemű fiúról szól.
Az „Amikor Aidan fiútestvér lett” című könyvben Aidanról, a főszereplőről mindenki azt gondolta, hogy lány, ezért a szülei lány nevet adtak neki, lányos szobája lett és lány ruhákat adtak rá. Azonban Aidan rájött, hogy ő egy transznemű fiú, és a szüleivel közösen megváltoztatták az egész életét, hogy az identitásának megfelelően élhessen.
„Aggodalommal tölt el, hogy az »Amikor Aidan fiútestvér lett« című könyvet tanítják a gyerekeknek, mert tele van nemi identitással kapcsolatos elméletekkel, mint például, hogy a születéskor kijelölt nem rossz, és valójában fiú vagy. Ráadásul ezeket tényként mutatják be a gyermekek számára” – mondta az egyik szülő.
A tanterv, amely ezt a könyvet is tartalmazza, óvódás kortól egészen ötödik osztályig jelöli ki az olvasmányok listáját az identitás, sokszínűség, igazságosság és cselekvés tematika alapján.
Október közepén a tankerület méltányosság elősegítésével foglalkozó igazgatója, Dr. Roszena Haskins az ideológiai oktatással és a vitatott tantervvel kapcsolatban kijelentette, hogy a tankerületben, „megkétszerezik az erőfeszítéseket a gyermekek és a felnőttek szociális és érzelmi szükségleteinek kielégítésére”. Szerinte a gyermekek és pedagógusok társadalmi és érzelmi fejlődése elősegíti a befogadó, méltányos és támogató környezet kialakulását, a tananyagnak a társadalmi igazságosság keretrendszeréből adaptált elemeinek köszönhetően.
Borítókép: illusztráció