2022.04.27. 06:00
Mesterséges intelligenciával választották ki a 100 legnépszerűbb online márkát
Az online közönség véleményét mérő SentiOne 345 márka kapcsán több mint 57 millió véleményt elemezve készítette el a Globális Social Indexét.
A 345 márka közül az Apple lett a legnépszerűbb, a második és harmadik helyen az Amazon és a Sony végzett. A riport kulcsfontosságú adatokat tartalmaz a 2021-es trendekről és a fogyasztói szokásokról, valamint a márkák népszerűségéről az online elérés és a beszélgetések alapján.
Samsung vagy Apple? Örök harc a szórakoztató elektronikában
A szórakoztató elektronika legnépszerűbb márkája az Apple, amely nemcsak uralja ezt a kategóriát, hanem a SentiOne által megfigyelt 345 márka közül is a legnépszerűbb. A második helyen a Sony, a harmadikon pedig a Nintendo áll.
A szórakoztató elektronika területén a legnépszerűbb téma a játék.
A VR-játékok és a Metaverzum iránti folyamatos érdeklődés pedig hozzájárult az Oculus erős szerepléséhez, amely a hatodik helyen landolt a kategóriában.
Divatmárkák a videójátékokban
A divat kategóriában a Nike áll az élen, a második helyen a Gucci, a harmadikon pedig az Adidas. SentiOne adataiból az is kiderült, hogy a csúcskategóriás divatmárkák szeretik a K-popot, a K-pop pedig a csúcskategóriás divatot. Az olyan márkák, mint a Louis Vuitton, a Chanel és a Gucci idén mind együttműködtek különböző koreai sztárokkal.
A Gucci a videójátékok világával való keveredéstől sem riad vissza – januárban a Pokémon Go játékosok korlátozott ideig North Face x Gucci ruhákba öltöztethették játékbeli karakterüket. A legnépszerűbb termékek a táskák és a cipők voltak, az utóbbiak közül 2021-ben a sportosabb fazonokról beszélgettek a legtöbbet. A Rolexet Joe Biden segítette a hetedik helyre, aki a beiktatási ceremóniáján viselte a márkát, erről az internetezők 25 000 alkalommal beszélgettek.
Az autóipar is felült a K-popra
A koreai sztárokkal való együttműködés az autóipart sem kerülte el 2021-ben. A legnépszerűbb márkák az internetezők körében a Tesla, a Toyota és a BMW voltak.
Tavaly a top hashtag a #carofinstagram volt, mégsem az Instagram lett az első számú platform az ebben a kategóriában. Idén az autómárkák a K-pop idolokkal való együttműködéseket hangsúlyozták, és rajongóik inkább a Twittert részesítik előnyben. A KIA együttműködése a BTS együttessel például 250 000 kommentet hozott a platformon a brandnek, amely az autómárkák között a nyolcadik helyen végzett.
Fintech a hagyományos bankokkal szemben
A legnépszerűbb márka a pénzügyi szektorban a Paypal lett, őt a CashApp, majd a Deutsche Bank követte. A news.bitcoin.com az egyik legnépszerűbb portállá vált a pénzügyi szolgáltatók és bankok területén.
A SentiOne Globális Social Indexéből egyértelműen kiderült, az online beszélgetések a feltörekvő fintechek és a kriptovaluták uralják, nem pedig a hagyományos bankok.
Pandémia és barkácsolás az e-kereskedelemben
Az e-kereskedelem az elmúlt évtizedekben folyamatosan növekedett, de az online vásárlás az elmúlt két évben kezdett el igazán szárnyalni. Az Amazon még mindig a legnépszerűbb online platform.
A harmadik helyezett Etsy népszerűsége pedig azt bizonyítja, hogy még mindig nagy az érdeklődés a kézműves dolgok iránt. Az Etsy uralmát az e-kereskedelmi szektorban az is megerősíti, hogy a legtöbb online beszélgetést ez a platform generálja. A negyedik helyen álló Tesco pedig megdöbbentő mennyiségű beszélgetést generált karácsonyi kampányával, amelyben a Mikulás COVID igazolványt mutatott fel egy repülőtéren.
A Social Index Reportot a SentiOne készítette a saját fejlesztésű, mesterséges intelligenciával működtetett online listening algoritmusai a 2021-ben publikusan közzétett angol nyelvű tartalmak alapján.