Így megy ez

2021.10.11. 12:09

Magyar felhasználó: reggel LinkedIn, este Instagram, napközben Facebook

Magyarországon még mindig a Facebookról beszélünk a leggyakrabban online, és ha már ott vagyunk, receptekről és a koronavírusról olvasunk legtöbbször.

Forrás: Shutterstock

Az Instagramot szeretjük a legjobban és a képek alatt leginkább gratulálunk, a legkevésbé pedig a LinkedInt kedveljük. Twittert még mindig kevesen használnak hazánkban, de akik igen, azok sokat beszélnek a bitcoinról.

Nem viselte meg az internetezőket a Facebook, Instagram és Whatsapp október 5-i leállása, a 15 300 említés többsége pozitív volt, leginkább vicces tartalmat osztottak meg a témában.

A SentiOne felmérte, mit kedvelnek a magyar internetezők, milyen témákról beszélgetnek azokon, és mikor.

Idén eddig 9,6 millió online említés született közösségi média felületek kapcsán, ennek

78 százaléka a Facebookról szólt.

A közösségi oldalra a legtöbb embert elérő oldalak listája és a top hashtagek szerint legtöbbször hírekért, receptekért látogatunk el, és gyakran beszélünk itt a koronavírusról. A SentiOne Brand Health Indexe (BHI) szerint, amely azt méri, mennyire kedvelt egy-egy márka, a 0,6-os pontszámmal a második legnépszerűbb platform.

Az Instagram 0,7-es Brand Health indexével vezeti a népszerűségi listát,

talán azért is, mert itt sokkal pozitívabb témákról beszélgetnek a magyarok, a leggyakrabban használt szavak a képmegosztó platformon a „gratulálok”, „bajnok”, „hajrá” szavak voltak, a legkedveltebb hashtagek pedig az #instahun és a #mik. Említések számának terén az idei 2,4 millió említés elmarad a Facebookétól, de a második helyre elég volt ez is a hazai social media rangsorban. Az Instagramot leginkább este 8 és 9 között használják a magyar internetezők.

A TikTok az egyik legmegosztóbb platform,

egyenlő arányban születnek pozitív és negatív említések a nemrég befutott közösség felület kapcsán. Érdekesség, hogy leginkább hétközben este 10 és 11 körül említjük a TikTokot online, hétvégén nemigen beszélgetünk róla.

Twitteren a receptek helyett a bitcoinról és az NFT-ről (nem-helyettesíthető token) beszélnek a felhasználók,

akik 74 százalékban férfiak. Ez a csatorna sem népszerű a magyar netezők körében, 0,39-as BHI indexe azt mutatja, hogy az idei 600 000 említés között több volt a negatív, mint a pozitív.

Majdnem 47 ezres említéssel a sor végén kullog a LinkedIn,

a szakmai közösségi oldal 60 milliós elérést tudott generálni idén. A 0,3-as BHI is azt mutatja, hogy nem kedvelik a magyar internetezők a felületet, sok negatív említés, tartalom született idén már LinkedIn kapcsán. Míg a szórakozást nyújtó közösségi médiumokról leginkább este beszélünk, az üzleti, szakmai közösséget reggel 7,8 és 9 között említjük a legtöbbször.

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!