2021.10.11. 12:09
Magyar felhasználó: reggel LinkedIn, este Instagram, napközben Facebook
Magyarországon még mindig a Facebookról beszélünk a leggyakrabban online, és ha már ott vagyunk, receptekről és a koronavírusról olvasunk legtöbbször.
Forrás: Shutterstock
Az Instagramot szeretjük a legjobban és a képek alatt leginkább gratulálunk, a legkevésbé pedig a LinkedInt kedveljük. Twittert még mindig kevesen használnak hazánkban, de akik igen, azok sokat beszélnek a bitcoinról.
Nem viselte meg az internetezőket a Facebook, Instagram és Whatsapp október 5-i leállása, a 15 300 említés többsége pozitív volt, leginkább vicces tartalmat osztottak meg a témában.
A SentiOne felmérte, mit kedvelnek a magyar internetezők, milyen témákról beszélgetnek azokon, és mikor.
Idén eddig 9,6 millió online említés született közösségi média felületek kapcsán, ennek
78 százaléka a Facebookról szólt.
A közösségi oldalra a legtöbb embert elérő oldalak listája és a top hashtagek szerint legtöbbször hírekért, receptekért látogatunk el, és gyakran beszélünk itt a koronavírusról. A SentiOne Brand Health Indexe (BHI) szerint, amely azt méri, mennyire kedvelt egy-egy márka, a 0,6-os pontszámmal a második legnépszerűbb platform.
Az Instagram 0,7-es Brand Health indexével vezeti a népszerűségi listát,
talán azért is, mert itt sokkal pozitívabb témákról beszélgetnek a magyarok, a leggyakrabban használt szavak a képmegosztó platformon a „gratulálok”, „bajnok”, „hajrá” szavak voltak, a legkedveltebb hashtagek pedig az #instahun és a #mik. Említések számának terén az idei 2,4 millió említés elmarad a Facebookétól, de a második helyre elég volt ez is a hazai social media rangsorban. Az Instagramot leginkább este 8 és 9 között használják a magyar internetezők.
A TikTok az egyik legmegosztóbb platform,
egyenlő arányban születnek pozitív és negatív említések a nemrég befutott közösség felület kapcsán. Érdekesség, hogy leginkább hétközben este 10 és 11 körül említjük a TikTokot online, hétvégén nemigen beszélgetünk róla.
Twitteren a receptek helyett a bitcoinról és az NFT-ről (nem-helyettesíthető token) beszélnek a felhasználók,
akik 74 százalékban férfiak. Ez a csatorna sem népszerű a magyar netezők körében, 0,39-as BHI indexe azt mutatja, hogy az idei 600 000 említés között több volt a negatív, mint a pozitív.
Majdnem 47 ezres említéssel a sor végén kullog a LinkedIn,
a szakmai közösségi oldal 60 milliós elérést tudott generálni idén. A 0,3-as BHI is azt mutatja, hogy nem kedvelik a magyar internetezők a felületet, sok negatív említés, tartalom született idén már LinkedIn kapcsán. Míg a szórakozást nyújtó közösségi médiumokról leginkább este beszélünk, az üzleti, szakmai közösséget reggel 7,8 és 9 között említjük a legtöbbször.
Borítóképünk illusztráció