2020.01.28. 06:00
Milliomossá lett gyerekek, akik még alig tudják, mi a pénz
Természetesen kevés kiskorúból lesz nagymenő, de sokan azzá szeretnének válni.
Forrás: Shutterstock
Vajon miért akar annyi gyerek a fejlett országokban youtuber lenni, s nem tűzoltó, vagy katona, netán űrhajós? Talán szülői ösztökélésre? Aztán, majd lesz valami azután is, mikor lemorzsolódtak az iskolából, de már megkerestek párezer, vagy millió dollárt, írja az MIT Technology Review.
Még tavaly készült egy reprezentatív felmérés, amelyben kisgyerekeknek tették fel a kérdést, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz.
Mint a kutatásból kiderült, hogy az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban
a gyerekek leginkább youtuberek szeretnének lenni,
ez a legvonzóbb szakma számukra.
Tavaly, a holdra szállás 50. évfordulójának évében a felmérés szerint az űrhajós, mint álomszakma, már a második helyre szorult a nyugati féltekén.
Gyerekek egész nemzedéke, az alfa-generáció úgy nő fel, hogy néhányan közülük a születésük pillanatától folyamatosan videózott, posztolt vloggerek (videóblog készítők), csecsemőkoruk óta a Youtube kedvencei, még tízévesek sincsenek, mikor videójáték trükköket mutatnak be, s tizenéves lányok pedig sztárok lesznek azzal, hogy fürdőszobájukban bemutatják, miként távolítják el arcukról a pattanásokat.
És némelyik hirtelen dollármilliomos lesz.
Már nevük is van az angolban: kidfluencer.
Ilyen többek között az állítólag legjobban fizetett nyolcéves is. Ryan Kaji, a Ryan ToysReview – újabban Ryan World – nevű csatorna tulajdonosa,
ő (nem elírás) évi 22 millió dollárt keres a vloggerkedéssel.
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=1tkPBB2KhVc
Ryan szülei 2015-ben kezdték rögzíteni a kisfiú játékait, aki eddig 23 milliónál több előfizetőt hozott össze a csatornának.
Jön a pénz, mert a Ryan ToysReview szerződött márkapartnere a Pocket.watch és a Bonkers Toys. Az pedig igazán nagy dobás, hogy a fiúcska játékoldala a Wallmart, vagyis Amerika, sőt, talán a világ legnagyobb kiskereskedelmi láncolatának exkluzív partnere lett.
Többmillió gyerek jelentkezik be naponta a Youtube csatornájára abban a reményben, hogy olyan híres (és gazdag) lesz, mint Ryan.
Borítóképünk illusztráció