2019.10.14. 14:43
Vége a Chrome népszerű reklámblokkolójának?
Szokásához híven a Google nem fejtette ki, hogy konkrétan mi a problémája.
Forrás: Shutterstock
Az elmúlt hónapokban a Google jelentős erőfeszítéseket próbált tenni az internetes hirdetőipar kitisztítására, hirdetésblokkoló funkciót épített a Chrome böngészőbe, amely tiltani próbálja a zavaró hirdetéseket. Természetesen a hirdetésekből élő céget önös érdek motiválja: a reményei szerint ha sikerült eltüntetni a zavaró reklámokat, akkor kordában tarthatóvá válik a minden egyes reklámot blokkoló bővítmények népszerűsége – írja az Origo.
Ez a törekvés pozitív reakciót váltott ki nagyközönségből, ám a Google pár hónappal később már jelentős népharagot szítva olyan változtatásokat próbált bevezetni a Chrome beépülők által használt programozási felületében, amelyek használhatatlanná tették volna a klasszikus reklámblokkoló bővítményeket.
Némi huzavona és agyonhallgatási kísérlet után a cég részlegesen visszatáncolt, így a belátható jövőben valószínűleg működőképesek maradnak a blokkolók.
Elképzelhető, hogy most új fejezet nyílt a Google reklámblokkolás elleni hadjáratában: a rendkívül népszerű uBlock Origin beépülő készítője szerint jelenleg nem képes frissíteni a Chrome Áruházban a beépülőjét, a Google nem hajlandó elérhetővé tenni az új kiadását. A hivatalos indoklás szerint a kiegészítő olyan funkciókat tartalmaz, amelyek nem függenek össze a hirdetett funkcionalitásával.
A beépülő fejlesztője nem érti a helyzetet, hiszen a legutóbb elfogadott és a most tesztelni kívánt verziók között nincs olyan különbség, amivel megmagyarázható volna a Google reakciója.
Szokásához híven a Google nem fejtette ki, hogy konkrétan mi a problémája, és Raymond Hill sejtése szerint nem is lesz hajlandó erre. A fejlesztő elképzelhetőnek tartja, hogy a bővítmény Chrome Webáruházból jelenleg elérhető kiadása az utolsó verzió a Google böngészőjéhez.
Ha tényleg ez lesz a helyzet, akkor Hill a böngészőváltást javasolja a kiegészítő felhasználóinak.