2009.02.25. 16:57
Közeledik a „Száguldó Cirkusz”
Női versenyző a Forma-1-ben az amerikaiaknál? Kiszáll a Honda? Egy hónap múlva indul a „Száguldó Cirkusz” és még minden feje tetején áll.
Lassacskán eljön az az idő, amikor megint minden szombat és vasárnap kettőkor odatapadunk a tv-hez, és kedvenc kereskedelmi tv-ként előtt gübbedve isszuk nagyra tartott és halálosan értelmes Palik Lászlónk elmélkedéseit arról, hogy valójában hova is lett Damon Hill!De ez ehhez még március végéig várnunk kell, hiszen az igazi kavalkád csak a melbourne-i idénynyitót követően indul. Addig viszont van min csámcsognia a kiéhezett hiénahadként támadó médiának. Hm, kezdjük talán a számomra legérdekesebbel. Ez igazából csak azért érdekes, mert egy nőről szól. Nem kell megijedni, de Hamilton barátnője küldött webkamerás üzenetet ismét, hogy mennyire szereti. Abból azt hiszem elég volt egy is, sőt, a világbajnok is meg lett volna nélküle...de hát mindegy. Szóval, hivatalosan is elkezdte tevékenységét a Forma-1-es szereplést megcélzó USF1 nevű amerikai csapat, versenyautóik készen állnak a jövő évi világbajnokságra. A két finanszírozó, Peter Windsor és Ken Anderson biztos abban, hogy a Forma-1 meg fogja találni közönségét az Egyesült Államokban, hiszen mint mondták, komolyabb infrastruktúra és nagyobb közönség van itt, mint bárhol másutt a világon. Az éves 62 millió dolláros költségvetéssel számoló istálló pilótákat még nem szerződtetett, de lehetséges jelöltként Scott Speedet, Marco Andrettit, Kyle Buscht és Danica Patricket - az első nőt, aki IndyCar-versenyt nyert - említették. Beírtam a nevét a gugliba, kiváncsi voltam, hogy ki az az elvetemült, aki Indy-ben lealázza a nagy amerikai versenyzőket. Előrajzolódott bennem egy kép egy Ursulához hasonló egyedről, kinek nézésétől még a hörcsögképű Jean Todt is szótlan maradna. Hát, a Playboy is megirigyelné azokat a képeket a hölgyeményről. (Bár nem kizárt, hogy ők készítették). Szóval a lányról inkább egy úszó vagy egy atléta jutna eszembe, de ez ugye nem gond. Jó lenne már, ha valaki végre kis színt is vinne a Forma-1-be. (Hamiltonon kívül:D)
Tovább keresgélve megtudtuk, hogy Robert Kubica a leggazdagabb lengyel sportoló. Három millió eurós (900 millió forint) fizetésével bőven vezet, és még a futballisták sem tudták felülmúlni. Pedig azért akad egy-két kiváló sportembere a lengyeleknek. Jó, sportról beszélek nem fociról, úgyhogy mielőtt érzékeny témára tapintanék, álljunk is meg, és könyveljük el magunkba, hogy vannak még jó sportolók. Az részletkérdés, hogy Raikkönen a tizenháromszorosát, Heidfeld is a négyszeresét kapja a gázsijának, de azért kis hazájában nagyon jó pénz. Igazából nem tudom, lenne-e itthon olyan, aki ezt visszautasítaná. Ennyi pénzért aztán kevés olyan munka lenne, amit nem csinálnék meg. Kubica mögött kullog Tomasz Kuszczak focista 2 millió eurós (600 millió Ft) fizujával, és Sebastian Janikowski amerikai focis 1,7 millió eurójával (510 millió Ft).
Ezek viszonylag kellemes témák, az viszont már nem, hogy igen nagy gondban vannak a Hondások, hiszen visszautasítva Bernie Ecclestone Forma-1 guru ajánlatát, vajmi kevés esély maradt, hogy életben maradjon a csapat. A Honda ügyvezető igazgatója, Takei Fukui tegnap Tokióban a sajtó képviselői előtt megerősítette, egyelőre nincs komoly érdeklődő a Forma-1-es Honda Racing iránt. Ezzel egyre fogy az esélye annak, hogy az idénynyitón rajthoz állhatnak az istálló autói. A Virgin cégcsoport az egyetlen komoly szándékú befektetője a tavaly még Hondának nevezett csapatnak. A Virgin vezetője ugyanakkor kijelentette: a F1-nek sokkal költséghatékonyabbnak és környezetkímélőbbnek kell lennie ahhoz, hogy ők befektessenek. Nem sok esély van rá, hogy oxigénnel vagy vízzel működjenek az autók addig, így az ugyancsak a Honda által pénzelt Super Aguri tavaly májusban jelentette be megszűnését. A Honda még tavaly decemberben jelentette be, hogy kiszáll a Formula-1-ből, és azóta keringtek a hírek a csapat sorsáról. Ha nem sikerülne megmenteni az istállót, egy naptári éven belül már a második F1-es csapat szüntetné be működését a nehéz anyagi helyzetre hivatkozva. Lassan csak eljutunk oda, amit a Ferrari annyira vár, hogy egyeduralkodó legyen. Ha majd a Raikkönen és Massa lesz a két egyedüli versenyző, akkor teljesül pocokúr álma.