2022.03.15. 07:00
Egyre több a Magyar Termék védjegyes áru
„A hazai az igazi” szlogennel indította idei kampánysorozatát a Magyar Termék Nonprofit Kft., hogy felhívja a vásárlók figyelmét a megbízhatóan magyar eredetű árukra. A szigorúan ellenőrzött védjegy használatára már több mint 210 cég terméke jogosult.
A Sole-Mizo is használhatja a védjegyet. Archív fotó: Frank Yvette
Fotó: Frank Yvette
– A koronavírus-járvány következtében tovább erősödött a magyar gyártók és termékeik iránti fogyasztói bizalom. Ezt a piaci szereplők is érzékelték, így egyre több nemzeti színű logóval ellátott termék jelent meg a piacon – mondta Benedek Eszter. A Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője hozzátette, a kínálat bősége miatt döntöttek az idei kampánysorozatról, hangsúlyozva, hogy a védjegy mögött független szakértői tanúsítási rendszer és folyamatos ellenőrzés van. Ez nemcsak a hazai eredetre jelent valódi garanciát, hanem a megbízhatóságra is.
Eddig több mint 210 cég csaknem 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára, ezek a társaságok 1800 milliárd forintot megközelítő árbevételt produkálnak, és több mint 43 ezer embernek adnak munkát. A védjegyhasználók között a saját területük piacvezető gyártói ugyanúgy megtalálhatók, mint a közepes és kisvállalkozások.
Benedek Eszter megemlítette, hogy a védjegyhasználók között van például a Gyulahús Kft., a Naszálytej Zrt., a Goldenburg burgonya forgalmazója és termelője, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. is. Megyénkből – a teljesség igénye nélkül – a Sole-Mizo, a Pick és a Hungerit is szerepel a listán.
Nemrég csatlakozott a SPAR Magyarország, elsőként olyan kereskedelmi láncként, amely gyártóként is megjelenik a magyar piacon. Az élelmiszer termékterületen a hazai beszerzési arány 90 százalék feletti, amely egyben a magyar agrárium támogatását is jelenti. Gyártóként is érdekeltek a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három termelőüzemet is működtetnek. Tavaly 1,4 millió kilogramm bontott marhahúst és 22 millió kilónyi sertéshúst dolgoztak fel.